دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
پویش ادبی «ستاره آرزوها» در زنجان برگزار شد

زنجان- مسئول مرکز علوم و نجوم زنجان گفت: پویش ادبی «ستاره آرزوها» در قالب دلنوشته و داستان برگزار شد.

طلعت آقاجانلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با بیان اینکه مرکز علوم و نجوم یکی از مراکز خاص علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان است، گفت: این مرکز علاوه بر دارا بودن فضای کتابخانه، از امکاناتی همچون گنبد افلاک‌نما و دستگاه آسمان‌نمای تمام دیجیتال، رصدخانه، امکانات رصدی در حد آموزشی و پژوهشی برخوردار است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مستمری که این مرکز در طول سال اجرایی می‌کند؛ رصد آسمان است که با استفاده از ابزارهای خاصی انجام می‌شود.

مسئول مرکز علوم و نجوم زنجان با اشاره به اینکه در این برنامه حدود ۴۰۰ نفر از اعضای کانون حضور داشتند، افزود: یکی از بخش‌های پرطرفدار این ویژه برنامه رصدی، نحوه کار با نرم افزارهای رایگان ستاره شناسی بود که در قالب آن مفاهیمی چون جهت‌یابی و شناخت صورت‌های فلکی در عرض‌های مختلف جغرافیایی ارائه شد.

آقاجانلو ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل تابستان رصد آسمان راحت‌تر است، در همین راستا برنامه مربوطه اجرایی شده و با استقبال خوبی از سوی خانواده‌ها مواجه شد.

وی تصریح کرد: در راستای ترویج امر کتابخوانی، یکی از بخش‌های این برنامه به قصه‌گویی اختصاص داشت؛ در این بخش یکی از برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی، هادی رفیعی، قصه گوی زنجانی، به سراغ روایتی جذاب از جهان قصه‌ها رفت و در این شب رصدی لحظاتی مخاطبان را به آسمان قصه‌ها برد.

مسئول مرکز علوم و نجوم زنجان افزود: اعضای شرکت کننده در این برنامه در دو پویش ادبی و هنری ویژه نیز شرکت کردند که پویش ادبی «ستاره آرزوها» نام داشت و در قالب آن اعضا به نوشتن دلنوشته‌ها و متون ادبی کوتاه پرداختند.

آقاجانلو گفت: در این دو بخش تکمیلی پس از دریافت آثار و داوری توسط مربیان مرکز علوم و نجوم زنجان، به ۱۰ نفر از برگزیدگان این پویش جوایزی اهدا خواهد شد.

وی افزود: اعضایی که در این پویش برنده شوند؛ به عنوان سفیران نجوم فعالیت خواهند کرد و تجربیات خود را در اختیار سایر اعضا قرار می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط