پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
ریز نوسان قیمت کاغذ در بازار/ ثبات بهای سایر اقلام

در حالی که هفته گذشته بهای کاغذ چاپ و تحریر حدود ۳۰ هزار تومان افزایش داشت، در هفته ای که گذشت این قیمت ۲۰ هزار تومان کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا بازار کاغذ و ملزومات اولیه چاپ و نشر طی هفته‌ای که گذشت با ریزنوسان در بهای برخی کالاها همراه بود، به طوری که کاغذ تحریر در حالی که هفته پیش حدود ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت، در هفته‌ای که گذشت حدود ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

عرضه منظم و مناسب کالا در بازار از یک‌سو و افزایش تقاضا طی هفته‌های آخر منتهی به شهریورماه را می‌توان دلیل اصلی این موضوع دانست، هرچند که برخی از کارشناسان بازار بر این عقیده هستند که قیمت کاغذ طی هفته‌های آتی نیز روند کاهشی را طی خواهد کرد.

بر این اساس، امروز پنجشنبه (یک شهریورماه) هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ حدود یک‌میلیون و ۲۴۰ هزار تومان، همچنین هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ نیز به قیمت ۹۴۰ هزار تومان در بازار موجود است.

کاهش قیمت کاغذ ۸۰ گرمی نسبت به هفته‌های اخیر اما نکته قابل تامل هفته جاری بود، سایز ۷۰ در ۱۰۰ این کاغذ حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سایز ۶۰ در ۹۰ کاغذ ۸۰ گرمی نیز بندی یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

بهای مقوا اما تغییری نداشته است به طوری که هر کیلو مقوای پشت طوسی شیت ۳۵۰ گرمی ۲۹۰ هزار تومان، ۱۸۰ گرمی کیلویی ۳۱۴ هزار تومان، ۲۳۰ گرمی کیلویی ۲۹۸ هزار تومان و ۲۵۰ گرمی کیلویی ۲۹۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

همچنین کاغذ گلاسه سایز ۹۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ نیز کیلویی ۵۲۰ هزار تومان، ۱۲۸ گرمی کیلویی ۵۲۰ هزار تومان، ۲۵۰ گرمی کیلویی ۵۶۵ هزار تومان و ۳۰۰ گرمی کیلویی ۵۶۵ هزار تومان عرضه شده است.

نگاهی به قیمت سایر ملزومات مورد نیاز فعالان صنعت چاپ نشر نیز نشان می‌دهد که در بازار هر کیلو مرکب گلاسه خارجی نیز از ۳۴۰ تا ۴۸۰ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۳۰۵ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۳۲ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۶۵ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت ۲۰۰ هزار تومان است.

بهای الکل ایزوپروپیل نیز در بازار مواد اولیه برای شستشوی ماشین‌آلات چاپ حدود ۱۲۰ تا ۱۲۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین هر کیلو چسب صحافی سرد ایرانی نیز حدود ۸۳ هزار تومان و چسب گرم کیلویی ۲۵۰ هزار تومان و بهای زینک دو ورقی چینی نیز به تناسب برند و کشور سازنده حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها