پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
«پیز»؛ یک قصه خشن خنده‌دار

کتاب «پیز؛ یک قصه‌ی خشن خنده‌دار» به قلم دیوید وَلیامز با ترجمه خاطره کردکریمی توانسته است نشان چهار لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در تابستان ۱۴۰۰ را کسب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان مصور «پیز؛ یک قصه‌ی خشن خنده‌دار» نوشته دیوید وَلیامز با تصویرگری تونی راس و ترجمه خاطره کردکریمی، داستانی طنزآمیز درباره دخترکی عصبانی و جیغ‌جیغو به نام مرتل است که هرچه می‌خواهد به دست می‌آورد. بچه‌ها تا نیمه کتاب عاشق شیوه مرتل برای به دست آوردن خواسته‌هایش می‌شوند؛ اما بعد از رسیدن به انتهای کتاب، حتماً او را درس عبرتی برای خودشان در نظر خواهند گرفت!

خانم و آقای مطیع هر دو کتابدار یک کتابخانه هستند و هر کاری از دست‌شان بربیاید انجام می‌دهند تا دختر عزیزدردانه‌شان، مِرتِل را خوشحال و راضی نگه دارند؛ اما کارهایشان هیچ‌وقت برای مرتل که همیشه بیشتر و بیشتر و بیشتر می‌خواهد، کافی نیست. یک روز که مرتل حسابی حوصله‌اش سررفته و هرچه به فکرتان برسد توی اتاقش داشت، اعلام می‌کند که دلش یک «پیز» می‌خواهد. خانم و آقای مطیع خیلی خیلی دوست دارند درخواست فرزند دلبندشان را برآورده کنند؛ اما فقط یک مشکل کوچولو هست: «پیز» دیگر چیست؟

جست‌وجوی بامزه خانم و آقای مطیع برای پیداکردن جواب این سوال، آن‌ها را به تالارهای مخفی و ممنوعه کتابخانه می‌برد و هنگام زیرورو کردن کتاب‌ها به کتاب اسرارآمیزی به نام «هیولانامه» می‌رساند و از آنجا به عمیق‌ترین و تاریک‌ترین و جنگلی‌ترینِ جنگل‌ها می‌کشاند. مرتل آنقدر خواسته‌اش را تکرار کرد تا پدر و مادرش را به دوردست‌ترین جنگل دنیا فرستاد؛ انگاری آنجا «پیز» پیدا می‌شد. به نظر شما، موجودی که در دوردست‌ترین جنگل دنیا زندگی می‌کند، موجودی دوست‌داشتنی است یا ترسناک؟ کسی چه می‌داند، شاید داستان پیز، داستان یک قصه خشن خنده‌دار باشد!

کتاب «پیز؛ یک قصه‌ی خشن خنده‌دار» در ۲۲۲ صفحه و به بهای ۹۵ هزار تومان از سوی انتشارات شهر قلم برای نوجوانان بالای ۹ سال منتشر شده است. این اثر چندی پیش به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافت و نشان «۴ لاک‌پشت پرنده تابستان ۱۴۰۰» را دریافت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط