یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
انتشار کتاب علمی «من چیزی می‌دانم که تو نمی‌دانی» برای کودکان

کتاب «من چیزی می‌دانم که تو نمی‌دانی» به نویسندگی بریگیته راب، تصویرگری مانوئلا اُلتِن و ترجمه گیتا رسولی از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «من چیزی می‌دانم که تو نمی‌دانی» کتابی آموزنده و علمی برای کودکان است که با زبان طنز و تصاویر جذاب، حقایق علمی را به شیوه‌ای ساده به آن‌ها یاد می‌دهد و کنجکاوی آن‌ها را در مورد رکوردهای عجیب و غریب و خنده‌دار اما واقعی، برمی‌انگیزد.

نام سریع‌ترین پرنده جهان چیست؟ قاصدک‌ها تا کجا پرواز می‌کنند؟ عمر طوطی‌ها چقدر است؟ هر گاو چقدر شیر می‌دهد؟ این‌ها سوالاتی‌اند که ممکن است بچه‌ها از شما درباره جهان اطراف‌شان و حیوانات مختلف بپرسند. برخی از این پرسش‌ها در قالب گفت‌وگوها و کنجکاوی‌های کودکانه میان بچه‌ها در کتاب «من چیزی می‌دانم که تو نمی‌دانی» مطرح و به آن‌ها پاسخ داده شده است؛ به این‌صورت که در ابتدا هر سوال و شایعه‌ای را که ممکن است بچه‌ها درباره جانوران و گیاهان بشنوند، در قالب گزاره‌ای از سوی یکی از شخصیت‌های کتاب مطرح و پس از اینکه یک جواب شوخ‌طبعانه و خنده‌دار به آن داده شد، پاسخ علمی‌اش نیز ارائه می‌شود.

«من چیزی می‌دانم که تو نمی‌دانی»، کتابی است که روحیه پرسش‌گری را در کودکان پرورش داده و علاوه بر آن، رشد شناختی آن‌ها را تقویت و اطلاعات عمومی‌شان را نیز بالا می‌برد. تصویرگر این کتاب، مانوئلا التن است. نقاشی‌های او روحی زیبا به داستان بخشیده، طوری که دیدن آن‌ها حتی برای بزرگ‌ترها هم دوست‌داشتنی است و لبخند بر لب‌شان می‌آورد. تمامی صفحات و تصاویر این کتاب نقاشی شده‌اند؛ این نقاشی‌های بامزه حتماً برای کودکان بسیار جذاب خواهند بود و باعث می‌شوند نه‌تنها از خواندن کتاب خسته نشوند بلکه با علاقه، صفحه‌ها را برای دیدن تصاویر بیشتر ورق بزنند.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم: فین می‌گوید: «پروانه‌ی ایوان خانه‌ی ما می‌تواند بوی پروانه‌ای دیگر را توی حیاط خانه‌ی مامان‌بزرگ در روستای کناری بفهمد.»

آمِلی به هیچ‌وجه باور نمی‌کند. وقتی مامان پیش مامان‌بزرگ بود، آمِلی بو کشید. او دیگر بوی عطر مامان را نمی‌فهمید.

فین درست می‌گوید.

بعضی از پروانه‌ها می‌توانند خیلی بهتر از ما بو بکشند. آن‌ها بینی ندارند، اما می‌توانند بوها را با شاخک‌هایشان تشخیص بدهند. آقای پروانه متوجه بوی خانم پروانه‌ای می‌شود که چند کیلومتر دورتر است و به طرف او پرواز می‌کند.

کتاب «من چیزی می‌دانم که تو نمی‌دانی» به قلم بریگیته راب، تصویرگری مانوئلا التن و ترجمه گیتا رسولی از سوی کتاب‌های پرنده آبی (واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) در ۳۲ صفحه مصور رنگی و شمارگان هزار نسخه برای گروه سنی «ب» منتشر شده و اکنون در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط