جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
کتاب «شاهنشاهی‌های جهان‌روا» منتشر شد

کتاب «شاهنشاهی‌های جهان‌روا» به کوشش و ترجمه فرهاد سلیمان‌نژاد از سوی نشر «اگر» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «شاهنشاهی‌های جهان‌روا» با عنوان فرعی تاملاتی درباره مناسبات دین و دولت در ایران پیش از اسلام به کوشش و ترجمه فرهاد سلیمان‌نژاد از سوی نشر «اگر» منتشر شد.

رابطه دین‌داری و حکومت‌داری در ایران باستان از جمله مناقشه‌انگیزترین مسائل مطرح در بین مورخان و متخصصان ایران باستان بوده است. برای ما شهروندان ایرانی، اما، جنبه مناقشه‌برانگیز این مسئله صرفاً به گذشته‌ی دور ایران محدود نمی‌شود، بلکه با در نظر گرفتن درهم‌تنیدگی دین و دولت در حیات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی امروز ما، عمیقاً مقوله‌ای معاصر محسوب می‌شود. اینکه پیشینیان ما در گذشته‌های بسیار دور مناسبات دین و دولت را چگونه تعریف کرده‌اند، لاجرم پیوند تنگاتنگی با وضعیت امروز ما دارد و لذا آگاهی از آن می‌تواند در سنجش و داوری ما از وضعیت امروزمان عمیقاً تأثیرگذار باشد. مقالات این مجلد با همین هدف گردآوری شده‌اند. در واقع، این مجموعه بر آن است پرتویی بر مسئله بغرنج رابطه دین و دولت در ایران باستان افکنده شود تا از شناخت ناشی از آن سنجه‌ای برای واکاوی وضعیت امروز و البته بی‌شک راهنمایی برای آتیه نزدیک داشته باشیم.

کتاب «شاهنشاهی‌های جهان‌روا» با عنوان فرعی تاملاتی درباره مناسبات دین و دولت در ایران پیش از اسلام به کوشش و ترجمه فرهاد سلیمان‌نژاد با ۲۱۶ صفحه و بهای ۲۵۰ هزار تومان از سوی نشر «اگر» منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها