پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
جدیدترین رمان فانتزی نویسنده ایرانی برای نوجوانان منتشر شد

انتشارات پرتقال، کتاب «نگهبان سیاره: ماجراهای نوک‌سفید پرسیاه و فرمانده جیم‌جیم» اثر حمید نوایی لواسانی با تصویرگری سام سلماسی را برای گروه سنی +۱۰ سال منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «نگهبان سیاره: ماجراهای نوک‌سفید پرسیاه و فرمانده جیم‌جیم» اثر جدید حمید نوایی لواسانی، نویسنده علمی‌تخیلی‌نویس ایرانی است که به کوشش انتشارات پرتقال منتشر شده است.

این اثر در ژانر فانتزی نوشته شده و در اختیار علاقه‌مندان ادبیات فانتزی به‌ویژه نوجوانان قرار گرفته است.

در معرفی این اثر از سوی ناشر آمده است: «شنیده‌اید که می‌گویند دست بالای دست بسیار است؟ حالا حکایت این داستان ماست؛ آشغالی‌ها، خال‌خالی‌ها و کله‌پوک‌ها دست به دست هم داده‌اند تا سیاره‌ی زیبای بندانگشتی را هپولی هپو کنند. پانکی‌مون‌های خبیث هم همین نقشه را برای نابودی سیاره‌ی خود آن‌ها کشیده‌اند. اما این بی‌عقل‌های خودخواه خبر ندارند که یک نگهبان شجاع، دلسوز و با فکر، از دور مواظب همگی آن موجودات طمع‌کار است تا دست از پا خطا نکنند.»

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

در زمان‌های بسیار دور، یعنی قبل از آنکه منظومه‌ی شمسی و سیاره‌ی زمین شما شکل بگیرد، در گوشه‌ای از این کهکشان پهناور و پرستاره، سیاره‌ای کوچولو بود در منظومه‌ای به نام جورجورک. این سیاره بین مسافران فضایی به بندانگشتی معروف شده بود. بندانگشتی سرسبز و خوش‌آب‌وهوا بود، کوه‌هایی بلند، دریاچه‌هایی زیبا و جنگل‌هایی انبوه و پردرخت داشت و ساکنان و حیواناتش به خوبی‌وخوشی در صلح و آرامش در سیاره‌شان زندگی می‌کردند. بندانگشتی واقعاً اندازه‌ی یک بند انگشت نبود، اما در مقایسه با سیاره‌های غول‌پیکر همسایه، کوچک بود و به چشم کسی نمی‌آمد. سال‌ها بعد، وقتی جنگ و دعوای ساکنان سیاره‌های غول‌پیکر، آرامش منظومه را به هم ریخت و همه‌جا را به آلودگی و ویرانی کشاند، بندانگشتی قصه‌ی ما که صلح و آرامش در آن حاکم بود، مثل الماسی گران‌قیمت، جلوی چشم طمع‌کاران منظومه درخشید. دلیلش هم خیلی ساده و روشن بود، در آن منظومه فقط این کوچولوی زیبا سالم و قابل‌سکونت باقی مانده بود.

اطلاعات بیشتر:

رمان مصور «نگهبان سیاره: ماجراهای نوک‌سفید پرسیاه و فرمانده جیم‌جیم» اثر حمید نوایی لواسانی با تصویرگری سام سلماسی در ۲۲۴ صفحه و به بهای ۱۹۹ هزار تومان از سوی انتشارات پرتقال برای گروه سنی +۱۰ سال منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط