چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
بازار کتاب عراق برای ناشران ایرانی پُربازده است/حضور در نمایشگاه کتاب بغداد

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران ایران از چهارمین حضور ایران در نمایشگاه بغداد خبر داد و گفت: طی این سال‌ها، حضور در بازار عراق برای آن‌ها پُربازده بوده است.

علی رمضانی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به چهارمین حضور ایران در نمایشگاه کتاب بغداد، عنوان کرد: امسال ایران با غرفه‌ای به مساحت ۳۶ مترمربع و عرضه ۷۰۰ عنوان کتاب عربی از ۲۰ ناشر ایرانی در موضوعات ایران‌شناسی، زبان فارسی، کودک و نوجوان، فلسفه، دین، اخلاق و ادبیات پایداری در نمایشگاه حضور دارد.

وی با اشاره به اسامی این ناشران، گفت: سفیر اردهال، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، جامعه المصطفی و موسسه تحقیقات علوم اسلامی نور برای ارتباط با مخاطبان عرب‌زبان در نمایشگاه حاضر خواهند بود.

رمضانی درباره برنامه‌های ایران در نمایشگاه کتاب بغداد، توضیح داد: رونمایی از آثار جدید ترجمه شده به زبان عربی با حضور نویسندگان، نشست‌های تخصصی و دیدار و ملاقات با مسئولان نمایشگاه از جمله این ین برنامه‌ها است.

وی همچنین درباره ضرورت حضور صنعت نشر ایران در بازار کتاب عراق، گفت: تعداد زیادی از کتاب‌های تولید شده در ایران ازجمله آثار حوزه اندیشه اسلامی، ادبیات، کودک و نوجوان و ادبیات مقاومت همچنین آثار پژوهشی پس از ترجمه، قابلیت انتشار در عراق را دارند.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به سه دوره حضور ایران در نمایشگاه کتاب عراق، افزود: سال‌های گذشته، استقبال عمومی از آثار ایرانی به‌دلیل اشتراکات فرهنگی و جغرافیایی دو ملت، بسیار خوب بود؛ بسیاری از ناشران بازار گسترده‌ای را در عراق پیش روی خود دیده‌اند.

به‌گفته رمضانی، علاوه بر این جمعی از ناشران و آژانس‌های ادبی به‌واسطه ارتباط گسترده با ناشران کشور عراقی دو کشور، به‌طور مستقل در این نمایشگاه پیدا می‌کنند؛ زیرا طی این سال‌ها، حضور در بازار عراق برای آن‌ها پُربازده بوده است.

به گزاش ایبنا، بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد با حضور تعدادی از ناشران کشورهای عراق، ایران، لبنان، مصر، مراکش، سوریه، آمریکا، اردن، امارات متحده عربی، کویت، ترکیه و عربستان از ۲۷ شهریور تا ۵ مهرماه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها