شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
۵ داستان کوتاه برای کودکان در کتاب «مولی و پیفی هیولا»

کتاب «مولی و پیفی هیولا و چند داستان دیگر» اثر لاله جعفری از انتشارات قصه و داستان توانسته است نشان سه لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در پاییز ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «مولی و پیفی هیولا و چند داستان دیگر» شامل پنج داستان کوتاه برای کودکان است. «جیرجیرک‌های هرکولی»، «هیولای لعنتی»، «شبح اجاره‌ای»، «دو مینو» و «مولی و پیفی هیولا» عناوین این پنج داستان هستند.

در معرفی این کتاب آورده شده است: «داستان اول کتاب "مولی و پیفی هیولا و چند داستان دیگر" درباره پسری است که جیرجیرک به خانه می‌آورد. داستان دوم از پسری سخن می‌گوید که درونش یک هیولا دارد! داستان سوم…؛ اما داستان آخر که نام کتاب از آن گرفته شده است، درباره مارمولک کوچولویی به نام "مولی" است که پشت پرده، گوشه اتاق زندگی می‌کند. یک روز که تصمیم می‌گیرد از اتاق بیرون برود با پیفی هیولا روبه‌رو می‌شود. وقتی پیفی هیولا یک پیف می‌کند، گلوی مولی می‌سوزد و سرفه‌اش می‌گیرد. و بعد....»

در بخشی از متن داستان «هیولای لعنتی» می‌خوانیم:

من اصلاً با کسی رودربایستی ندارم؛ حرف‌هایم را رک و راست می‌زنم، صاف و پوست کنده. می‌خواهد کسی خوشش بیاید، می‌خواهد بدش بیاید. الان هم همین است. رک و راست می‌گویم که من با همه‌ی بچه‌های دنیا فرق می‌کنم. این را مطمئنم. قدر یک ارزن هم شک ندارم. فرق اساسی هم دارم. من توی دلم یک هیولای خبیث خفته دارم، درست مثل زیبای خفته. اما هیولای خفته‌ی من یک فرق اساسی با زیبای خفته دارد؛ زیبای خفته فقط با یک بوسه بیدار می‌شود، اما هیولای من فقط با یک بهانه. یک بهانه برایش کافی است. همین که یک چیز سر جایش نباشد بیدار می‌شود. در یک چشم به‌هم‌زدن هم یوهاهاهاها… دادش هوا می‌رود. آن وقت دیگر واویلایی می‌شود که آن سرش ناپیداست.

کتاب «مولی و پیفی هیولا و چند داستان دیگر» یک دفتر قصه نیز دارد. با کمک این دفتر قصه و با استفاده از فعالیت‌های لذت‌بخش و جذابی همچون جدول و سرگرمی، مسیرهای مارپیچ، نقاشی، طرح سوال از متن داستان، روایت داستان جدید توسط کودکان و…، کودکان با محتوای کتاب تعامل برقرار کرده و درخصوص موضوع کتاب و شخصیت‌های داستان گفت‌وگو و بازی می‌کنند.

اطلاعات بیشتر:

انتشارات قصه و داستان، کتاب «مولی و پیفی هیولا و چند داستان دیگر» به قلم لاله جعفری و تصویرگری رضا مکتبی را در ۴۰ صفحه مصور رنگی و به بهای ۵۰ هزار تومان برای مخاطبان بالای ۶ سال منتشر کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۳ لاک‌پشت پرنده پاییز ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط