شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
نماد کتاب در نخستین شهر تالابی ایران نصب شد

هرمزگان - نخستین نماد کتاب در نخستین شهر تالابی ایران همزمان با هفته دولت نصب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندر خمیر از نصب نخستین المان کتاب در بندرخمیر نخستین شهر تالابی ایران خبر داد.

صادق دهقان افزود: با تصویب و پیشنهاد اداره کتابخانه‌های عمومی بندرخمیر، ساخت المان کتاب با موافقت اعضای انجمن توسط شهرداری و شورای اسلامی این شهر آغاز و در ایام هفته دولت رونمایی شد.

وی اشاره کرد: اولین المان کتاب این شهر در ابعاد چهار در ۲۳ متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان در یکی از میادین اصلی شهرستان بندرخمیر نصب شده است.

دهقان در پایان گفت: این شهر به واسطه فعالیت‌های گسترده آموزش به اقشار مختلف مردم، در سال ۲۰۲۱ به عنوان شهر یادگیرنده یونسکو انتخاب شد، این شهر هم اکنون به عنوان یکی از الگوهای توسعه پایدار و مبتنی بر مشارکت مردم در ایران و دنیا شناخته شده است.

به گزارش ایبنا، بندر تاریخی خَمیر بزرگترین سکونت‌گاه در جوار تالاب خور خوران بزرگترین تالاب دریایی خاورمیانه و دارای وسیع‌ترین جنگل‌های حرا ایران است. نخستین شهر تالابی ایران یکی از شهرهای زیبای استان هرمزگان در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس و ۱۱۰ کیلومتری شرق بندرلنگه واقع شده و مرکز شهرستان خمیر است.

پیش از این نیز در شهرک رودبار و شهر رویدر از توابع شهرستان خمیر المان کتاب نصب شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها