چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
جشنواره خاطره‌گویی مددجویان ندامتگاه خرم‌آباد برگزار می‌شود

لرستان- سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به اینکه استفاده از ابزارهای تشویقی از راهکارهای سوق‌ دادن مددجویان به مطالعه است از برگزاری جشنواره خاطره‌گویی مددجویان ندامتگاه مرکزی خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان در نشست کتابخوان ویژه مددجویان ندامتگاه مرکزی خرم‌آباد که به مناسبت ایام سوگواری آخر ماه صفر در این ندامتگاه برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت جانگداز پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت ثامن الائمه (ع)، گفت: بدون تردید باید اذعان کرد راه رستگاری و ترقی بشر تمسک به اهل‌بیت (ع) است و گام گذاشتن در مسیر معرفت و حقانیت، می‌تواند بشریت را به سوی سعادت دنیوی و اخروی نزدیک کرده و مسیر توحید را به ما نشان دهد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان به حدیثی از حضرت امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: حضرت می‌فرمایند «هر کس با کتاب ها آرام گیرد، هیچ آرامشی را از دست نداده است» و این فرمایش گرانبها به ما می‌آموزد می‌توانیم با مطالعه کتاب‌های مفید به آرامش واقعی دست پیدا کرد.

وی افزود: با استفاده از تکنولوژی، بشر به آسایش دست می‌یابد اما آرامش با اتکای به دنیای مدرن محقق نخواهد شد.

جشنواره خاطره‌گویی مددجویان ندامتگاه خرم‌آباد برگزار می‌شود

استفاده از ابزارهای تشویقی از راهکارهای سوق دادن مددجویان به مطالعه است

حجت الاسلام سبزیان با بیان اینکه استفاده از ابزارهای تشویقی یکی از راهکارهای سوق دادن مددجویان زندان به سمت مطالعه است، افزود: گاهی مطالعه یک کتاب به ویژه وقتی انسان در شرایط خاصی مثل سپری کردن دوران محکومیت در زندان است، می تواند سرنوشت آن فرد را تغییر داده و دنیایی جدیدی را به ارمغان آورد.

جشنواره خاطره‌گویی مددجویان ندامتگاه خرم‌آباد برگزار می‌شود

علاقه مددجویان به مطالعه در ایام حبس قابل توجه است

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان گرایش و علاقه مددجویان به مطالعه در ایام حبس را قابل توجه دانست و افزود: به دنبال این هستیم با همکاری اداره کل زندان‌های استان جشنواره خاطره‌گویی مددجویان استان را برگزار کنیم و در این‌باره نظرات مددجویان را پس از مطالعه کتاب‌ها، ثبت کنیم و از آنان بخواهیم در مورد تأثیرگذارترین کتابی که مطالعه کرده‌اند، صحبت کنند.

جشنواره خاطره‌گویی مددجویان ندامتگاه خرم‌آباد برگزار می‌شود

کسب رتبه‌های برتر کتابخوانی زندانیان لرستانی

مدیرکل زندان‌های لرستان نیز در این مراسم پس از تشریح اقدامات فرهنگی و فعالیت‌های زندان‌های استان در حوزه کتاب و کتابخوانی، گفت: امروزه توجه به بُعد تربیتی در زندان به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود و زندانیان ما در عرصه کتابخوانی حائز رتبه‌های برتر کشوری شده‌اند.

عبدالمجید کشوری افزود: با ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین مددجویان زندان می‌توانیم شاهد کاهش رفتارهای ناصحیح باشیم. اگر تلاش کنیم یک نفر را احیا کنیم مانند این است که کل جامعه را احیا کرده‌ایم.

جشنواره خاطره‌گویی مددجویان ندامتگاه خرم‌آباد برگزار می‌شود

وی گفت: بازگشت شرافتمندانه زندانی به جامعه که شعار سازمان زندان‌های کشور است از دین مبین اسلام و آرمان‌های حضرت امام (ره) متأثر شده و فرهنگ مهم‌ترین شاخصه این نوع نگاه است. هر چقدر عملکرد ما در حوزه اصلاح و تربیت بهتر باشد، نرخ این بازگشت افزایش یافته و امکان بروز جرم در جامعه کمتر می‌شود.

مدیرکل زندان‌های لرستان افزود: مجموعه کتابخانه‌های عمومی همواره توجه خاصی به کتابخانه‌های مشارکتی زندان‌های استان داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.


جشنواره خاطره‌گویی مددجویان ندامتگاه خرم‌آباد برگزار می‌شود

در ادامه برخی از مددجویان، کارکنان و سربازان وظیفه زندان مرکزی خرم‌آباد به معرفی کتاب‌های مطالعه شده خود برای حاضران پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها