چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
کتاب «خط خاطره» به زبان انگلیسی منتشر شد

لرستان - کتاب «خط خاطره»، روایت‌شناسی خاطرات دفاع مقدس در سه کتاب «چزابه»، «جنگ دوست داشتی» و «بابا نظر» به قلم «عصمت دهقانی» و ترجمه «محمدرضا پاکدل» به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، کتاب «خط خاطره»، روایت‌شناسی خاطرات دفاع مقدس در سه کتاب «چزابه»، «جنگ دوست داشتی» و «بابا نظر» بر اساس دیدگاه «ژرار ژنت» از روایت شناسان مطرح فرانسوی است.

مهمترین مولفه دیدگاه روایت‌شناسی ژنت، بحث سیر زمان در روایت است که برای نویسندگان، خبرنگاران و پژوهشگران بسیار حائز اهمیت است.

نسخه فارسی کتاب «خط خاطره» که از سِری کتاب‌های ادبیات پایداری و مقاومت است، در سال ۱۴۰۱ از سوی انتشارات سنگ‌نبشته خرم‌آباد چاپ و منتشر شد.

مترجم این کتاب ۱۱۰ صفحه‌ای با عنوان «Memory Line»، «محمدرضا پاکدل» است که چاپ و نشر ترجمه آن از سوی انتشارات «ارشدان» انجام شد.

عصمت دهقانی، کارشناس ارشد رشته «ادبیات پایداری» و نویسنده یازده عنوان کتاب است که تاکنون در جشنواره‌های مختلف فرهنگی، ادبی و رسانه‌ای موفق به کسب عناوینی شده است و اخیراً نیز در دومین جشنواره ملی «نذر قلم» در بخش یادداشت موفق به کسب مقام دوم شد. وی همچنین به عنوان سردبیرخبرگزاری «دفاع پرس» در لرستان به فعالیت می‌پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها