جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
کودکان بندرعباسی پس از عبور از تونل تفاوت‌ها به دنیای شگفت‌انگیز شباهت‌ها رسیدند

هرمزگان - دبیر «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس گفت: کودکان بندرعباسی پس از عبور از تونل تفاوت‌ها به دنیای شگفت‌انگیز شباهت‌ها رسیدند.

امیر حسین والا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از نشست «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس با تمرکز بر شباهت‌ها خبر داد و اضافه کرد: پس از خوانش کتاب «المر» اثر دیوید مک کی با موضوع تفاوت‌ها در محفل ادبی آفتاب بندرعباس، سه هفته به این موضوع پرداختیم و با عبور از این تونل عجیب به دنیای شگفت‌انگیز شباهت‌ها رسیدیم.

دبیر «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس ادامه داد: در این نشست، کتاب لبخند نوشته سیدمحمد مهاجرانی با تصویرگری مهدیه قاسمی خوانده شد و اعضای محفل ادبی، به بیان دیدگاه های خود پرداختند و سپس درباره شباهت‌ها سخن گفتیم و انواع آن را مورد بررسی قرار دادیم.

وی بیان کرد: هم شباهت‌های انسان و هم تفاوت‌هایی که در ظاهر و خلق و خوی آن‌ها هست دنیای ما را زیباتر کرده است و جهان با این گوناگونی و تنوع آفریده‌های خداوند زیباست.

این کنشگر حوزه کودک افزود: کودکان بندرعباسی هم به بیان این زیبایی‌ها پرداختند و هر کدام نظرات خود را در این مورد بیان کردند.

امیرحسین والا در ادامه بیان داشت: به دلیل بدرقه پیکر زنده یاد استاد محمدعلی بهمنی شاعر نامدار و مهربان کشورمان تا جایگاه ابدی در بندرعباس محفل ادبی هم تا حدی تحت تاثیر این اتفاق قرار داشت.

این شاعر هرمزگانی با تسلیت این ضایعه فرهنگی گفت: استاد بهمنی همیشه نگاه مهربانی به جوان‌ترها داشت و با فروتنی بی‌نظیر و صفای دل مثال زدنی از آن‌ها حمایت می‌کرد و بدون تردید وی در آثارشان، هم شعرهای دلنشین و آشنایشان و هم اثری که بر جوانان به ویژه اهالی ادب این خطه گذاشتند، ماندگار و جاودان خواهد بود.

این مولف بندرعباسی با اذعان به اینکه شعر استاد در عین اینکه عمیق و پر از معانی بدیع و درخشان است، گفت: اما این مفاهیم با کلمات ساده و به شکلی قابل فهم بیان شده و این ویژگی توانسته مخاطبان او را از بین تمام سنین، گلچین کند.

والا توضیح داد: از این رو هنگامی‌که در جمع کودکان تک بیت‌هایی از شعر استاد بهمنی خوانده شد آن‌ها هم از این شعرها چون: «قطره قطره اگرچه آب شدیم، ابر بودیم و آفتاب شدیم» یا «دل من یه روز به دریا زد و رفت، پشت پا به رسم دنیا زد و رفت» یا «بهاربهار چه اسم آشنایی، صدات میاد اما خودت کجایی؟!» لذت بردند و علاقه مند شدند تا بیشتر با آثار استاد محمدعلی بهمنی آشنا شوند.

به گزارش ایبنا، محفل ادبی آفتاب هر هفته در سالن مطالعات کودکان و نوجوانان کتابخانه سید احمد خمینی با تسهیلگری مریم سید افقهی و امیرحسین والا از مولفان و شاعران هرمزگانی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها