یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
پرونده چهارمین جشنواره مطبوعات خبرگزاری‌های استان مرکزی بسته شد

مرکزی –پرونده چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان مرکزی شنبه شب با معرفی خبرنگاران، نویسندگان و آثار برتر این حوزه بسته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در اراک، دبیر چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان مرکزی شنبه شب در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: فراخوان چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری استان مرکزی آذر ماه سال گذشته منتشر شد که پس از پایان مهلت تعیین شده، بالغ بر ۲۵۵ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد، ۲۰۴ اثر توسط هیئت داوران پذیرفته شد.

حسین محمودی‌فر با بیان اینکه موضوعات جشنواره شامل: شعار سال مهار تورم، فضای مجازی، ترویج ارزش‌های دینی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، حقوق شهروندی و اقتصادی در شورای سیاستگذاری جشنواره مطرح شد، افزود: چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان مرکزی در سه بخش و با هدف توسعه کیفی رسانه‌ها، ایجاد روحیه تعامل بین مطبوعات استان، قدردانی از فرهیختگان رسانه، افزایش خلاقیت، استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌های محلی پیگیری شد.

پرونده چهارمین جشنواره مطبوعات خبرگزاری‌های استان مرکزی بسته شد

داور چهارمین جشنواره مطبوعات؛ خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه داورها هیچگونه پیش‌زمینه و یا شناختی از خبرنگاران و فعالان مطبوعات استان مرکزی نداشتند، گفت: در انتخاب آثار رسیده به دبیرخانه در حوزه‌های مختلف فقط با محتوای آثار مواجه بودند.

مهدی توکلیان اظهار کرد: داوری جشنواره به صورت مستقل و جمع آوری آثار در مرکز مطالعات رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.

وی بیان داشت: استان مرکزی جایگاه خوبی در عرصه خبر و مطبوعات دارد و در جریان‌سازی که رسانه‌ها می‌توانند داشته باشند، اثرگذار است.

در اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان مرکزی خبرنگاران و آثار منتخب به شرح زیر اعلام شد.

پرونده چهارمین جشنواره مطبوعات خبرگزاری‌های استان مرکزی بسته شد

در رشته گزارش:

رتبه اول «مریم روشن» از خبرگزاری قرآن، رتبه دوم مشترکا «هادی صفدری» از ایسنا، «مبین جلیلی» از تسنیم و «شایسته سلامی» از روزنامه عطر یاس.

در رشته خبر:

رتبه سوم مشترکا «حسن حسین زاده» از ایرنا و «شهناز رجبی» از هفته نامه چشم براه و همچنین «معصومه صفری» شایسته تقدیر شناخته شدند.

در رشته مقاله و یادداشت:

رتبه اول «مهدی محمدی» از ماهنامه اندیشه مرکزی، رتبه دوم «کبری بهرامی» و رتبه سوم «ریحانه جلالی» از خبرگزاری فارس شناخته شدند.

در رشته طنز و کاریکاتور:

اثری شایسته معرفی شناخته نشد و «وحید حاج سعیدی» رتبه دوم و «شهناز رجبی» از هفته نامه چشم به راه رتبه سوم را از آن خود کردند.‌

در رشته عکس:

رتبه اول «محمد اسدی» از ایسنا، «ملیکا حسینی» رتبه دوم از تسنیم، در رشته تیتر نیز رتبه اول «ژاله گرگانی» از ایرنا رتبه دوم مشترکا «ریحانه جلالی» از فارس و «وحید حاج سعیدی» از وقایع استان و رتبه سوم مشترکا «شقایق ابراهیمی» از ایسنا و «مریم روشن» از خبرگزاری قرآن شناخته شدند.

در رشته مصاحبه:

نفر اول «مبین جلیلی» از تسنیم، نفر دوم «علی فرقانی» از ایسنا و نفر سوم «ژاله گرگانی» از ایرنا «محمد داودآبادی» از پایگاه خبری دیار آفتاب، آثار ارسالی در بخش ویژه رشته جوانی جمعیت نیز نفر دوم، «علی فرقانی» از ایسنا و نفر سوم «مبین جلیلی» از تسنیم انتخاب شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها