دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
«آوار کتابها» منتشر شد

رمان «آوار کتابها» شوری است از احساساتی که ناشی از فقدان عزیزی بر سر بازماندگان فرود می‌آید و آنها را در این اندیشه عمیق می‌کند که چرا زنده‌اند؟

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «آوار کتابها» نوشته فاطمه مرتضوی‌نیا رمانی است از مجموعه ادبیات برتر که از سوی نشر نیستان منتشر و وارد بازار کتاب شده است. این رمان شوری است از احساساتی که ناشی از فقدان عزیزی بر سر بازماندگان فرود می‌آید و آنها را در این اندیشه عمیق می‌کند که چرا زنده‌اند؟

فرازی از کتاب شما را با فضای این رمان آشنا خواهد کرد: «امروز سالگرد محبوبه است. صبح زود لباس می‌پوشم و راهی بهشت معصومه می‌شوم. می‌خواهم با محبوبه تنها باشم، تا قبل از آن‌که سروکلۀ بچه‌ها پیدا شود. سر راهم، دسته‌ای رز سفید می‌خرم. به قبرستان که می‌رسم، بطری پلاستیکی خالی را از خورجین موتور برمی‌دارم، و از نزدیک‌ترین شیر آب، پرش می‌کنم. به کنار قبر می‌روم و می‌نشینم. بطری آب را روی قبر خالی می‌کنم. دستم را در حفره میم، واو، ه و کشیدگیِ ی امیری می‌کشم. نسیم خنک بهاری، وادارم می‌کند که کت‌ام را کمی بیشتر به خودم بچسبانم. دستۀ رز را روی قبر می‌گذارم. گل موردعلاقۀ محبوبه. دوست داشت که گلدان روی میز آشپزخانه، همیشه با دسته‌ای گل رز سفید پر باشد. هر بار که این‌جا می‌آیم، شعر روی قبر را با صدای آرامی می‌‎خوانم. این تنها حرفی‌ست که از جانب او، و از دهان من خارج می‌شود. شعری که خود محبوبه خواسته بود تا روی قبرش حک شود، و من هر بار با خواندنش، ممنون مهربانی‌اش هستم.
/ ‏با غم فقدان من… بر گور من نایست… من در آن نیستم… من ترکت نکرده‌ام / ‏
این فضای چند سانتی‌متری تنها جاییست که جلوی ورود دیگری را می‌گیرد، و من و محبوبه تنها هستیم.حسِ گناهکار بودن را دارم. از اینکه یک سال بدون او دوام آورده‌ام، از خودم دلخورم. پیش از مردنش، می‌دانستم که از دستش خواهم داد، ولی وقتی اتفاق افتاد، چندان شبیه تصوراتم نبود…»

انتشارات نیستان، کتاب «آوار کتابها» به قلم فاطمه مرتضوی نیا را، در ۱۰۸ صفحه و به بهای ۱۶۰ هزار تومان در تابستان ۱۴۰۳ منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها