جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
طراحی داخلی خانه با کتاب؛ ظرفیتی برای جذابیت

کتاب ممکن است نخستین چیزی نباشد که هنگام فکر کردن به دکوراسیون داخلی به ذهنمان خطور می‌کند.

سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): کتاب ممکن است نخستین چیزی نباشد که هنگام فکر کردن به دکوراسیون داخلی به ذهنمان خطور می‌کند. برای برخی، کلمه کتاب در دکوراسیون داخلی ممکن است یادآور کتاب‌هایی با جلدهای خاک گرفته باشد که در واقعیت هم آن‌ها را نخوانده باشند. احتمالاً این کتاب‌ها در بدترین وضعیت خود قرار دارند.

در بهترین حالت، کتاب‌ها می‌توانند همانند یک ساعت قدیمی افسانه‌ای یا قطعه‌ای از هنر دیواری فلزی، شیک و گویای شخصیت شما باشند. البته، سبک کتابخانه‌ای سبک خوبی است که آزمایش خود را پس داده است، اما کتاب در دکور داخلی، ظرفیت‌های نامحدودی دارد؛ به‌عنوان مثال، بسیاری از ایده‌های تزئین اتاق نشیمن حول یک میز قهوه‌خوری شیک که کتاب ها روی هم چیده شده است، می‌چرخند. آن‌ها می‌توانند پالت‌های رنگی ایجاد کنند، تناژ رنگ را تنظیم کنند و به‌عنوان یادآوری‌های ظریف خاطرات خاص در یک اتاق عمل کنند؛ درحالی که حال و هوای فرهنگی درخشانی را ارائه می‌دهند. این را بدانید وقتی صحبت از استفاده از کتاب به‌عنوان دکور می شود، اتفاقاً از روی ظاهر دکور آن را قضاوت می‌کنیم!

۱. سبک کتابخانه

ایجاد یک کتابخانه خانگی، یکی از رضایت‌بخش‌ترین دستاوردهای زندگی است. این کتابخانه از علایق، مراحل زندگی و خریدهای احساسی شما صحبت می‌کند (مانند نسخه‌ای از گوژپشت نوتردام که از کتابفروشی شکسپیر و شرکا خریداری کرده‌اید.)

چه بخواهید یک اتاق کامل را به مجموعه مورد علاقه خود اختصاص بدهید یا چه با نمایش دادن آن مجموعه برای دیدن همه بیانیه‌ای بسازید، باید مطمئن شوید که قفسه‌های کتاب شما تزئین مناسبی دارند. استفاده هوشمندانه از چراغ‌های تصویری، در حالی که هر ردیف با یک قفسه براق ساده تقویت می‌شود، مشکل نور را حل می‌کند و این یک نکته مهم برای هر فضای مطالعه است.

طراحی داخلی خانه با کتاب؛ ظرفیتی برای جذابیت

۲. کتاب‌های روی هم انباشته شده

توبی فیرلی، طراح داخلی، می‌گوید: «کتاب‌ها شیک نیستند، کلاسیک هستند، تزئینات با آن‌ها هرگز از مد نمی‌افتد، هرچند سبک طراحی آن‌ها با گذشت سال‌ها تغییر کند». توبی زمانی که اتاق نشیمن خود را با کمتر از ۳۱ کتاب طراحی می‌کرد، سبک ماکسمیالیسم را انتخاب کرد و در این سبک این بیشتر کتاب‌ها در معرض نمایش هستند. اریکا برشتل، طراح دکوراسیون داخلی، می‌گوید: «نیازی نیست کتاب‌ها را کاملاً مانند یک هرم روی هم قرار دهید، از بزرگ‌ترین به کوچک‌ترین، از پایین به بالا. سعی کنید کمی آن را با هم ترکیب کنید تا ظاهر یک چیدمان معمولی تری را به وجود آورید که به طور طبیعی در یک کتابخانه فعال رخ می‌دهد.

۳. دکور میز قهوه‌خوری

کتاب میز قهوه‌خوری اخیراً جایگاه خود را به‌عنوان یک پایه دکور تثبیت کرده است. طراحان دکوراسیون داخلی سال‌هاست که از این ظاهر استفاده می‌کنند و خوشبختانه بازسازی آن در خانه با کمک جعبه‌های خرده‌ریزه، اشیای جالب و گل‌ها بسیار آسان است.

وقتی از اریکا پرسیده شد که چرا مرتباً از کتاب‌ها برای ایجاد ظاهری عالی برای میز قهوه استفاده می‌کند، اریکا می‌گوید: «احتمالاً به این دلیل که من برندها را طراحی می‌کنم، دوست دارم اطرافم را با الهام از بهترین‌های این تجارت احاطه کنم.»

این استایلیست مستقر در لس آنجلس ادامه می دهد: «من معمولاً آنها را از کتابخانه طراحی مد، دکور و کتاب‌های هنری خود با توجه به آنچه در حال حاضر برایم هیجان‌انگیز است حذف می کنم.» بنابراین با انتخاب کتاب‌هایی که هم به علایق شما مربوط می‌شوند و هم لحنی برای اتاق ایجاد می‌کنند، یک تابلوی الهام بخش در حال تکامل ایجاد کنید.

طراحی داخلی خانه با کتاب؛ ظرفیتی برای جذابیت

۴. کتاب قاب شده

قاب کردن کتابی مانند میراث خانوادگی یا کتاب ترانه‌ای که حاوی اشعار خاص است، روشی دوست‌داشتنی برای زنده نگه داشتن خاطرات است. قاب‌های Shadowbox بهترین گزینه هستند زیرا ضخامت کتاب را مجاز می‌کنند و حسی شبیه به یادگار به آن می‌دهند. اگر این قسمت برای شما مهم‌ترین قسمت است، کتاب را در صفحه خاصی باز نشان دهید یا اگر جلد زیبایی دارد، می‌توانید آن را ببندید و قاب کنید. سادگی این دست‌نوشته عتیقه قاب‌بندی شده با حاشیه‌های طلایی ساده که در برابر پس‌زمینه تیره، یک نقطه کانونی درجه یک را در خط شبکه‌ای اتاق خواب توسط Mr Call Designs ایجاد می‌کند.

طراحی داخلی خانه با کتاب؛ ظرفیتی برای جذابیت

۵. کتاب‌هایی که نمایش داده می‌شوند

با این حال، تصور نکنید که کتاب‌ها باید مرتب شوند و روی هم چیده شوند. یک کتاب‌باز می‌تواند آغازگر مکالمه‌ای عالی باشد و یک تصویر زیبا آنقدر خوب است که نتوان آن را نشان داد. برای الهام‌بخشیدن به دکور خود، یک صفحه دوتایی زیبا از یک کتاب عکاسی یا طراحی انتخاب کنید. خوشبختانه، این تکنیک یک ظاهر طراحی شده همه کاره است و امکان تغییر آسان را فراهم می‌کند. رنگ قرمز به‌عنوان یک کنتراست غیرمنتظره در این اتاق نشیمن عمل می‌کند، اما صفحه دیگری ممکن است پالت رنگی آرام‌تری ایجاد کند که حالت آرامش‌بخشی مورد نظر باشد.

طراحی داخلی خانه با کتاب؛ ظرفیتی برای جذابیت

.

مترجم: بهاره گل‌پرور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها