دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کتاب «پرسش‌های پسرانه درباره‌ی بلوغ» منتشر شد

کتاب «پرسش‌های پسرانه درباره‌ی بلوغ: بدنت را بشناس و از آن مراقبت کن» نوشته مت کراسیک با ترجمه مژگان شیخی به همت انتشارات قدیانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا معمولاً بچه‌ها با دیدن تغییرات جسمی همسالان یا خواهر و برادرهایشان و گفت‌وگوهایی که با دوستان‌شان دارند، به دانستن هرچه بیشتر درباره دوران بلوغ، کنجکاو می‌شوند و به همین دلیل، سوال‌هایی در این‌باره از شما به عنوان والدین یا بزرگ‌تر می‌پرسند. پدرها و مادرها باید به سوال‌های فرزندشان درباره دوران بلوغ، پاسخ روشن و شفافی بدهند و از تغییراتی که در این دوران رخ می‌دهد، او را آگاه کنند. درک بچه‌ها از این تغییرات، نگرانی و اضطراب آن‌ها را کاهش می‌دهد. کتاب حاضر یک راهنمای کامل برای درک تغییرات جسمی، ذهنی و احساسات پسران نوجوان است. آن‌ها با خواندن این کتاب و با درک این تغییرات، درمی‌یابند که دوران بلوغ به‌سختی آنچه فکر می‌کردند، نیست.

همچنین این کتاب، راوی داستان‌هایی واقعی از پسران هم‌سن‌وسال مخاطبان کتاب است و نمودارها، توضیحات و توصیه‌های کارشناسانی که هم خود این دوره را گذرانده‌اند و هم در این زمینه تحصیل کرده‌اند، این کتاب را تکمیل می‌کند.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

در دوران بلوغ فقط ارتباط با دوستانت نیست که می‌تواند تغییر کند. همان‌طور که بزرگ می‌شوی، روابطت با پدر و مادرت هم دستخوش تغییراتی می‌شود.

وقتی کودک هستی، پدر و مادرت هر کاری برای تو انجام می‌دهند. آن‌ها برایت غذا می‌پزند، لباس می‌خرند، تو را به خانه‌ی دوستت می‌رسانند، بعد از مدرسه به دنبالت می آیند...

ولی وقتی بزرگ‌تر می‌شوی، احتمالاً احساس می‌کنی که می‌خواهی کارهای بیشتری را خودت انجام بدهی. ممکن است بخواهی دکور اتاقت را عوض کنی، لباس‌هایت را خودت انتخاب کنی یا آخر هفته‌ها به جای اینکه با قوم و خویش بگردی، با دوست‌هایت وقت بگذرانی و همه‌ی اینها ممکن است سبب جروبحث بین تو و پدر و مادرت شود.

هر زمان احساس کردی که آنها واقعاً غیرمنطقی هستند. سعی کن مسائل را از دید آنها هم ببینی. وارد شدن به دوران بلوغ ممکن است برای پدر و مادرت هم به اندازه‌ی خودت سخت باشد. آنها پسرشان را می‌بینند که دارد مرد می‌شود و مثل تو برای آن‌ها هم زمان زیادی لازم است تا خودشان را با این موضوع وفق دهند.

گفتنی است، در پایان کتاب بخشی با عنوان «پاسخ به سوال‌های شرعی» وجود دارد که در آن، غلامرضا حیدری ابهری به برخی از سوالات شرعی پسران نوجوان پاسخ گفته است.

اطلاعات بیشتر:

کتاب «پرسش‌های پسرانه درباره‌ی بلوغ: بدنت را بشناس و از آن مراقبت کن» به قلم مت کراسیک با ترجمه مژگان شیخی در ۱۰۴ صفحه، شمارگان هزار و ۵۶۰ نسخه و به بهای ۱۴۰ هزار تومان به همت انتشارات قدیانی برای نوجوانان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط