یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دل دانش‌آموزان با انتشار کتاب‌های جذاب

کهگیلویه و بویراحمد- مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دل دانش‌آموزان با انتشار کتاب‌هایی جذاب، می‌تواند نسل جوان را به مرزهای جدیدی از آگاهی و بصیرت برساند و آنان را به عنوان پاسداران ارزش‌های دفاع مقدس آماده کند.

سروان مصطفی گلستانی فر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، بر ضرورت معرفی و ترویج فرهنگ شهدا به نسل جوان از طریق کتاب‌های جذاب و متناسب با سلایق دانش‌آموزان تاکید کرد.

وی در خصوص اهمیت توجه به نقش دانش‌آموزان در حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: تمام دارایی‌های ما از دفاع مقدس و فرهنگ آن سرچشمه می‌گیرد و دانش‌آموزان قطعاً ادامه‌دهندگان راه شهدا هستند. به‌ویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد که ۴۴۶ شهید دانش‌آموز به‌عنوان سند افتخار این استان می‌درخشند. یک‌چهارم شهدای استان را دانش‌آموزان آگاه و بصیری تشکیل می‌دهند که با آگاهی و درک بالا در جنگ هشت‌ساله ایران و عراق شرکت کردند و براساس نظرات خانواده‌هایشان از لحاظ تحصیلی نیز بسیار مستعد بودند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروز نیز نسل جوان همانند نسل‌های گذشته به دنبال فرهنگ مقاومت هستند و هیچ مسلمان یا ایرانی حاضر نیست کشورش را در اختیار بیگانگان قرار دهد.

گلستانی فر با اشاره به برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی استان گفت: در ایام و مناسبت‌های مختلف، بسیج دانش‌آموزی برنامه‌های متعددی را تحت عنوان کمیته دانش‌آموزی اجلاسیه شهدای فرهنگی اجرا می‌کند. در این برنامه‌ها، دانش‌آموزان نقش اصلی را ایفا می‌کنند و از ظرفیت‌های آنان در بخش‌های مختلف بهره‌گیری می‌شود. دانش‌آموزان باید خود مجری این برنامه‌ها باشند تا ارتباط عمیق‌تری با سیره شهدا و فرهنگ شهادت پیدا کنند.

او همچنین خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، بسیج دانش‌آموزی با برگزاری برنامه‌هایی نظیر راهیان نور و کمک به راوی دانش‌آموزان در معرفی شهدای دانش‌آموز توانسته به خوبی عمل نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها