سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
کتاب «دانستنی‌های نجات‌بخش انیمیشن» تجدید چاپ شد

کتاب «دانستنی‌های نجات‌بخش انیمیشن» نوشته ریچارد ویلیامز کارگردان انیمیشن معروف «راجر رابیت» که قبلاً توسط انتشارات بنیاد سینمایی فارابی به‌چاپ رسیده‌بود برای سومین بار تجدیدچاپ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «دانستنی‌های نجات‌بخش انیمیشن» نوشته ریچارد ویلیامز کارگردان انیمیشن معروف «راجر رابیت» که قبلاً توسط انتشارات بنیاد سینمایی فارابی به‌چاپ رسیده‌بود برای سومین بار تجدیدچاپ شد.

این کتاب که راهنمای اصول، قواعد و روش‌ها برای طراحان انیمیشن کلاسیک، رایانه‌ای، بازی‌های ویدیویی و اینترنتی است که توسط فرناز خوشبخت به فارسی برگردانده شده‌است. این کتاب در ۳۳۳ صفحه و با قیمت ۱۲۰ هزارتومان در دسترس علاقه‌مندان به هنر انیمیشن قرار گرفته‌است.

در پشت جلد کتاب «دانستنی‌های نجات‌بخش انیمیشن» آمده است: «انیمیشن یکی از جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین عرصه‌های فیلم‌سازی امروز است و ریچارد ویلیامز یکی از استادان این عرصه است که پل ارتباطی میان نسل قدیم و جدید محسوب می‌شود وی چهل سال از عمرش را در این راه صرف کرده‌است.
اما شاید مهم‌تر از آن تلاش او برای انتقال این هنر به نسل جدید انیماتورها باشد. این کتاب بر اساس کلاس‌های پیشرفته انیمیشن در آمریکا و سراسر اروپا با همکاری انیماتورهایی چون والت دیزنی، پیکسار، دریم ورکز، بلواسکای و برادران وارنر نوشته شده است. ویلیامز از اصول زیر بنایی انیمیشن که هر انیماتوری از مبتدی تا حرفه‌ای، کلاسیک تا کامپیوتری به آن نیاز دارد سخن می‌گوید و مخاطبان خود را وادار می‌کند که ابداع کنند اما قابل باور باشد.»

کتاب با طراحی‌های خطی شکل‌های مختلفی از راه‌رفتن، دویدن، پریدن و جست‌وخیز را نشان می‌دهد و مباحثی چون انعطاف‌پذیری، زمان بندی لرزش، موج و حرکت شلاقی را به همراه دیالوگ، بازیگری، حرکت حیوانات و کارگردانی را نیز به همراه طراحی و اسکیس برای علاقه‌مندان به هنر انیمیشن بیان کرده‌است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این کتاب توضیح چگونگی نوشتن این کتاب توسط نویسنده است. کتاب «دانستنی‌های نجات‌بخش انیمیشن» از زبانی ساده و نوشتاری گویا برخوردار است و مترجم نیز در پیش‌گفتار این کتاب به این موضوع اشاره کرده‌است. خواندن این کتاب برای علاقه‌مندان به انیمیشن، دانشجویان و کسانی که در زمینه انیمیشن کار می‌کنند توصیه شده‌است.

گفتنی است کتاب «دانستنی‌های نجات‌بخش انیمیشن» نوشته ریچارد ویلیامز در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات بنیاد سینمایی فارابی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها