شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
«فرهنگ فراگیر تطبیقی؛ زبانزدها و اندرزها» منتشر شد

بوشهر - کتاب «فرهنگ فراگیر تطبیقی؛ زبانزدها و اندرزها» اثر حسین جواهری با ویراستاری زینب یوسفی از سوی انتشارات یوسفی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، این کتاب چند جلدی است که اینک جلد اول آن، واج «الف» در ۴۲۲ صفحه در دسترس دوستداران فرهنگ قرار گرفته است.

کتاب «فرهنگ فراگیر تطبیقی؛ زبانزدها و اندرزها»، کتابی است که هر مبحث آن با زبانزدی به زبان عربی شروع می‌شود، به زبان فارسی شرح، توضیح و تفسیر می‌شود، چند شاهد مثال به زبان فارسی را برای نمونه ذکر و بعد معادل و کاربرد این زبانزدها و اندرزها را به زبان انگلیسی بیان می‌کند.

از ویژگی‌های بارز این کتاب می‌توان گفت که کتاب «فرهنگ فراگیر تطبیقی» کتابی جامع در حوزه فرهنگ‌نامه‌هاست. نویسنده با سره‌نویسی فارسی به بیان ایدئولوژی خود پرداخته، فرهنگ عامه را از دل جامعه بیرون کشیده و با نگاهی نو و علمی به ادبیات تطبیقی پرداخته است. این کتاب اثری کامل و مفید برای استفاده دانش‌جویان، اساتید و پژوهشگران است.

پیش از این، کتابی با عنوان «نگره‌ای بر زبانزدها و اندرزها» از همین نویسنده و ویراستار در سال ۱۴۰۲ به عنوان کتاب سال بوشهر شناخته شد.

به گزارش ایبنا؛ حسین جواهری، شیمیدان، دبیر بازنشسته، روزنامه‌نگار و نویسنده متولد سال ۱۳۱۹ در بندرریگ واقع در استان بوشهر است. وی تاکنون ۱۹ کتاب در حوزه علم شیمی و صدها مقاله پژوهشی در زمینه ادبیات و تاریخ به نگارش درآورده و از شیمیدانان برجسته کشور به‌شمار می‌رود. این نویسنده همچنین به‌عنوان چهره ماندگار استان فارس شناخته‌شده و نشان فرهنگی تندیس را دریافت کرده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها