دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی برای کودکان سندروم داون بندرعباس برگزار شد

هرمزگان - همزمان با هفته ملی کودک، فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی برای کودکان سندروم داون بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، در روزهای آغازین هفته ملی کودک با شعار «برای خانواده کودکان، برای آینده‌ای امن تر و آرام‌تر» انجمن اولیا کودکان سندروم داون در مرکز فرهنگی هنری زیباشهر بندرعباس با فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی برگزار شد.

هدف از برگزاری این انجمن مواجهه با کودکان سندروم داون و ضرورت این موضوع که ابتدا بایستی پدر و مادر در کنار آن‌ها باشند و به رشد آن‌ها کمک کنند، برگزار شد.

طالقانی روانشناس در این زمینه بیان کرد: تا ما به عنوان والدین نخواهیم، رشد و پرورش برای این بچه‌ها اتفاق نمی‌افتد، این بچه‌ها از نظر عاطفی بسیار مهربان و حتی مهربان‌تر از دیگران هستند. بنابراین باید ببینیم آن‌ها چه چیزهایی را دوست دارند و می خواهند در چه چیزی پیشرفت کنند؟ ورزش؟ موسیقی؟ و…ما باید با حوصله استعداد بچه‌ها را محک بزنیم و توانمندی آن‌ها را مد نظر قرار دهیم همان طور که در شرایط عادی هم نباید فرزندانمان را با هم مقایسه کنیم.

وی افزود: ورزش هایی از قبیل شنا، دو میدانی و بویژه ورزش‌های گروهی، باعث ایجاد حس ارزشمندی، عزتمندی، اعتماد به نفس و پرورش مهارت گفت‌وگو می‌شود.

مجید رجبی رئیس آموزش پرورش استثنائی نیز بیان کرد: هر زمان بخواهیم فراتر از سیستم آموزشی حرکت کنیم باید والدین پای کار باشند و ما را همراهی کنند.

در ادامه این نشست علمداری پدر یکی از بچه‌های موفق سندروم داون که برگزیده مسابقات دو میدانی کشوری شده بود با خانواده‌ها به گفت‌وگو پرداخت و اظهار کرد: اگر از این بچه‌ها چیزی می‌خواهیم باید بارها تکرار کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: نباید این بچه‌ها را پنهان کنیم اتفاقاً این‌ها یک سروگردن از بقیه بالاتر هستند و حضورشان در جامعه به پذیرش بیشتر آن‌ها کمک می‌کند. هرگز اهمیت آموزش را دست کم نگیرید تا به لحاظ آموزشی قدرتمند شوند حتی اگر لازم شد دو یا سه سال در یک آموزش بمانند. هر استعدادی در این بچه‌ها مشاهده کردید کمک کنید تا به رشد و پرورش برسد.

فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس مسئول کانون پرورش فکری استان هرمزگان ضمن اعلام آمادگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای پذیرش کودکان سندرم داون بیان کرد: حضور کودکان سندروم در کنار کودکان عادی باعث افزایش مهارت در آن‌ها می‌شود و از توانمندی‌های مراکز فرهنگی هنری و مربیان کانون است که برای این نوع کودکان محیط مناسبی را فراهم می‌کنند.

به گزارش ایبنا، در کنار جلسه والدین تعداد ۱۲ نفر از کودکان سندرم داون ساعاتی را در مرکز فرهنگی هنری زیباشهر بندرعباس حضور داشتند و در فعالیت‌های فرهنگی کتابخوانی، گفت‌وگو، نقاشی، بازی و نمایش فیلم شرکت کردند و لحظات شادی را در اولین روزهای هفته ملی کودک تجربه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها