سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵
آخرین رمان ماریو وارگاس یوسا منتشر شد

«سکوتم تقدیم به شما»‌، آخرین رمان ماریو وارگاس یوسا با ترجمه مستقیم از زبان اسپانیایی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا این رمان داستان مردی است که رویای ساختن کشوری آرمانی از طریق موسیقی را دارد و در تلاش برای نوشتن کتابی درباره آن، دیوانه شده است. تونی اسپیلکوئِتا روزهایش را به کار در مدرسه و نیز عشق بزرگش موسیقی می‌گذراند که از جوانی در حال پژوهش درباره آن بوده است. یک روز، تماسی تلفنی زندگی‌اش را تغییر می‌دهد؛ دعوتی برای شنیدن ساز گیتارنوازی ناشناخته؛ لَلو مولفینو، که به نظر می‌رسد گواه اندیشه‌ای است که مدت‌هاست درگیر آن بوده؛ نیروی نهفته در موسیقی فراتر از لذت‌های فردی است.

داستان و جستار به نحوی جادویی در این رمان در هم آمیخته‌اند.

ماریو وارگاس یوسا، نویسنده بزرگ اهل آرکیپا در پرو، پس از ۶۰ سال فعالیت حرفه‌ای، در آستانه ۸۸ سالگی به یک‌باره اعلام می‌کند، با رمان «سکوتم تقدیم به شما» و بعد از نوشتن مقاله‌ای دربارۀ ژان پل سارتر که در جوانی استادش بود، قصد دارد بازنشسته شود.

وارگاس یوسا بعد از خلق شاهکارهای بسیاری در گونه رمان از جمله «خانه سبز»، «گفت‌وگو در کاتدرال»، «جنگ آخرالزمان» و «سورِ بز» پیش از بازنشستگی تصمیم گرفت تا به پروی عزیز و غم‌انگیزش بازگردد که از شکاف‌ها و پیش‌داروی‌های اجتماعی در رنج است.

«سکوتم تقدیم به شما» با که به همت مجدالدین ارسنجانی از اسپانیایی به فارسی ترجمه شده در ۲۶۳ صفحه و با قیمت ۳۰۵ هزار تومان از سوی نشر لگا چاپ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها