سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
نخستین رمان ۲ زبانه با عنوان «این کتاب را با لهجه بخوانید» در سنندج رونمایی می‌شود

کردستان - نخستین رمان دو زبانه کودک و نوجوان با عنوان «این کتاب را با لهجه بخوانید» تالیف جبار شافعی زادە ۲۱ مهر جاری با حضور جمعی از نویسندگان و اهالی فرهنگ و ادب در مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ کانون سنندج رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، رمان «این کتاب را با لهجه بخوانید» اولین رمان ۲ زبانه ادبیات کودک و نوجوان ایران است که توسط جبار شافعی زاده نویسنده‌ی برگزیده یونیسف و شورای کتاب کودک ایران و برنده‌ی تندیس هانس کریستین اتدرسون نوشته شده و توسط انتشارات محراب قلم نخستین ناشر حوزه‌ی کودک پس از انقلاب منتشر شده است.

این رمان درباره‌ی کودکان دو زبانه‌ای است، که در جغرافیای پهناور ایران زندگی کرده و اگر چه زبان مادری آنها فارسی نیست، اما در مدرسه به زبان فارسی آموزش می‌بینند. مشکلات و دشواری‌های این کودکان حین آموزش و یادگیری در رمان بازنمایی شده و در خلال داستان راهکارهایی از جنبه‌ی روانشناختی و جامعه‌شناختی معرفی شده تا این دسته از کودکان بتوانند در یادگیری مطالب درسی با مشکلات کمتری روبرو شوند.

شافعی زاده، برنده‌ی جایزه کتاب سال کردستان و کتاب سال سلام هدف از نگارش این رمان را گشودن پنجره‌ای انتقادی به تعلیم و تربیت رسمی در ایران عنوان و ابراز امیدواری کرد چاپ چنین آثاری بتواند مسائل آموزشی این دسته از کودکان را در مرکز توجه قرار داده و دریچه‌ای به گفتمان دمکراتیک در حوزه‌ی آموزش و پرورش چند فرهنگی بگشاید.

این محفل ادبی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری انجمن نویسندگان نوجوان کانون کردستان و انتشارات محراب قلم ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۲۱ مهر با حضور شهرام اقبال زاده - منتقد ادبی، سیف‌الله رحمانی - روانشناس، کورش کریمی زبانشناس، عادل محمدی زبانشناس مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ کانون پرورش فکری سنندج برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها