جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
ماکت تمام بناهای فرهنگی نمایشگاه شد

زنجان- یک هنرمند زنجانی گفت: ماکت تمام بناهای فرهنگی استان زنجان در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

جمال نورانی هنرمند زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: ساخت بناهای تاریخی شهر زنجان را در قالب ماکت از سال ۱۳۷۰ آغاز کرده‌ام و تاکنون بیش از ۱۲۰ ماکت ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه در بین بناهای ساخته شده یک سری از اماکن تاریخی از جمله مسجد تاریخی سید و کتابخانه آن، شخصیت‌های مشهور استان از جمله شهاب الدین سهروردی، بازار تاریخی زنجان ساخته شده است، اضافه کرد: همچنین دانشگاه علوم پایه، کارخانه کبریت سابق، زورخانه یاشیل عباس، خانه وزیری‌ها و نخستین بانک ملی زنجان نیز در قالب ماکت به ابعاد بسیار کوچک ساخته شده است.

این هنرمند زنجانی گفت: همچنین کتابخانه عمومی سهروردی زنجان، امامزاده سید ابراهیم (ع)، خانه شهریارو مسجد آقا فتح‌الله درب نائب آقا نیز در قالب ماکت ساخته شده است.

یک هنرمند زنجانی با اشاره به اینکه ساخت هریک از این بناها سه تا شش ماهه به طول انجامیده است، اضافه کرد: هدف از ساخت این بناهای تاریخی شناساندن آن به مردم بوده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اخیراً با همکاری شهرداری زنجان نمایشگاه دائمی از این آثار در فرهنگسرای ارگ زنجان دایر شده است که عموم مردم بتوانند از آن بازدید کنند.

نورانی از تهیه کتابچه در قالب عکس از ماکت‌های ساخته شده هم خبر داد و گفت: بنا داریم با همکاری یکی از هنرمندان این کتابچه را در قالب عکس اثر و شناسنامه آن منتشر کنیم تا برای همیشه ماندگار بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط