سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
فصلنامه دانش حفاظت و مرمت نمایه‌سازی شد

نمایه‌سازی فصلنامه دانش حفاظت و مرمت از مهمترین نشریات پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در پایگاه‌های پرتال جامع علوم انسانی «انسانی»، پایگاه مجلات تخصصی نور «نورمگز»، فیدیبو، مرجع فراگیر مجلات علمی و تخصصی ایرانی «مگ ایران» و سیویلیکا به انجام رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، حمید فدایی مدیر داخلی فصلنامه دانش حفاظت و مرمت با اشاره به اهمیت نمایه‌سازی مجلات علمی در پایگاه‌های معتبر تخصصی و ملی-بین‌المللی و نقش آن در بیشتر دیده شدن محتواهای علمی بیان کرد: این امر امکان جستجوی آسانتر و دسترسی عمومی‌تر به نشریات را در زمینه‌های مختلف فراهم کرده و همچنین با افزایش رویت‌پذیری، موجب استقبال نویسندگان، دانشجویان و محققان داخلی و خارجی و امکان افزایش ارجاع پذیری مقالات و ارسال مقالات جدید به مجله می‌شود.

او افزود: از این رو نشریه «دانش حفاظت و مرمت» موفق شده در طی ۲ ماه گذشته نمایه‌سازی شماره‌های پیشین خود در پایگاه‌های نمایه کننده؛ پرتال جامع علوم انسانی «انسانی»، پایگاه مجلات تخصصی نور «نورمگز»، فیدیبو، مرجع فراگیر مجلات علمی و تخصصی ایرانی «مگ ایران» و سیویلیکا را به انجام برساند.

فدایی بیان کرد: اقدام بعدی نشریه پس از نمایه‌سازی در تمامی پایگاه‌های ملی تلاش در ورود به نمایه‌های بین‌المللی است که در این راستا نیاز است تمامی شماره‌های پیشین نشریه هم زمان تکمیل و چاپ شوند.

معاون پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی در پایان گفت: فصلنامه دانش حفاظت و مرمت از مهمترین نشریات پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با تولیت پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی است که از سال ۱۳۹۶ تا کنون با وقفه‌هایی به فعالیت مشغول بوده و هم‌اکنون به سرعت در حال ارتقاء در میان نشریات علمی این حوزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها