سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
محسن جوادی، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی را به‌عنوان رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در متن حکم سیدعباس صالحی خطاب به محسن جوادی آمده است:

«جناب آقای دکتر محسن جوادی

نظر به دانش، تعهد و تجارب ارزشمند و دیرین جناب‌عالی در حوزه‌های گوناگون مدیریتی، علمی و فرهنگی به موجب این حکم به عنوان «رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات» منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند قادر متعال در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، با مشی علمی و فرهنگی که داشته و دارید، و با امعان نظر به مأموریت‌های محوله وتأکید بر موارد مندرج در پیوست حکم، موفق و مؤید باشید.»

همچنین پیوست این حکم به شرح زیر است:

۱ پیگیری برنامه‌های چهارگانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم در حوزه مأموریت و وظایف پژوهشگاه

۲طراحی ارتقای پژوهشگاه با هدف مرجعیت‌بخشی به آن در حوزه سیاست‌پژوهی فرهنگی کشور

۳- بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشگاه (هیئت‌علمی و…) برای تأمین نیازهای پژوهشی معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

۴ تقویت و توسعه پیمایش‌های ملی و رصد فرهنگی اجتماعی همراه با تبیین، تحلیل و ارائه پیشنهادهای کاربردی به مسئولان و ذی‌نفعان مرتبط

۵ گسترش فعالیت‌های فرابخشی پژوهشی و ارتباط فعال پژوهشگاه با وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و مؤسسات دولتی، عمومی و خصوصی

۶ راه‌اندازی مطالعات آینده‌نگرانه در حوزه‌های مأموریت وزارت متبوع

۷ بهره‌گیری از پژوهش‌های بین‌المللی حوزه فرهنگ، هنر و ارتباطات به منظور استفاده از مطالعات و تجارب نخبگان و مؤسسات و سازمان‌های موفق جهانی

۸- استفاده هدفمند از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در پژوهش‌های نظری، پیمایش‌ها و محیط‌شناسی فرهنگی

۹- تقویت ساختار پژوهشگاه و پیگیری امور اداری بودجه‌ای آن متناسب با جایگاه و حجم مأموریت و وظایف آن

۱۰- طراحی نظام موضوعات پژوهشی دارای اولویت متناسب با مأموریت پژوهشگاه

به گزارش ایبنا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی دارای دکترای تخصصی فلسفه (حکمت متعالیه) است.

محسن جوادی با حکم وزیر علوم از سال ۱۳۹۶ عضو حقیقی هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب و همچنین دبیر این هیئت است.

از دیگر سوابق علمی و مدیریتی جوادی می توان به معاون پژوهشی دانشگاه قم، سردبیر فصلنامه پژوهشهای فلسفی، مدیرگروه فلسفه اخلاق، سردبیر فصلنامه انجمن معارف و پژوهشهای اخلاقی و … اشاره کرد.

همچنین برخی کتاب‌های تألیف شده رئیس جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات شامل مسئله باید و هست، درآمدی بر خداشناسی فلسفی، نظریه ایمان و … می شود.

جوادی دارای ۳۰ مقاله علمی و پژوهشی نیر هست که از آن جمله می توان به «آیات الهی فراخوانی به تعقل یا ایمان؟»، نقد و نظر، «جاودانگی اصول اخلاقی و نظریه اعتباریات»، معرفت، «نظریه‌های صدق»، حوزه و دانشگاه، «سرشت اخلاقی دین»، نقد و نظر، «آنالوژی: دیدگاه آکویناس در معناشناسی اوصاف الهی»، معرفت، «ضرورت علی در فلسفه تحلیلی و حکمت متعالیه»، حوزه، «معنا شناسی حسن و قبح از دیدگاه عالمان مسلمان، آیینه معرفت و … اشاره کرد.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه تکریم و معارفه رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات از خدمات و تلاش های قاسم زائری رییس پیشین این پژوهشگاه تقدیر کرد.

در متن این تقدیر نیز آمده است:

«جناب آقای قاسم زائری

با سلام و تحیات

خدمات صادقانه جنابعالی در دوره مسئولیت به‌عنوان رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات موجب سپاس و امتنان اینجانب و مدیران و کارکنان این وزارتخانه بوده و خواهد بود.

توفیقات روزافزون‌تان را از ایزد منان خواستارم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها