شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
طرح «گذر گردشگری» نهایی شد/ توجه فیلم‌سازان به ظرفیت خانه‌موزه‌ها

مدیر خانه‌موزه‌های سازمان زیباسازی شهرداری تهران از نهایی شدن طرح محور گردشگری که قرار است حد فاصله خانه‌موزه نیما و خانه‌موزه سیمین و جلال ایجاد شود، خبر داد.

مجید رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای خانه‌موزه‌ها، عنوان کرد: به دلیل نزدیکی خانه موزه نیما و خانه موزه سیمین و جلال و با توجه به رابطه نزدیک و خانوادگی نیما و خانواده سیمین و جلال، در صدد ایجاد محور گردشگری در فاصله این دو خانه‌موزه هستیم.

وی با بیان اینکه طرح ایجاد این گذر آماده است، افزود: کار اجرایی هنوز شروع نشده اما طرح‌ها برای کف‌سازی، مبلمان شهری و محور فضایی که مقرر شده دو خانه را به هم وصل کند، آماده شده است.

رفیعی همچنین درباره وضعیت خانه شیخ فضل‌الله نوری توضیح داد: بعد از اینکه این خانه شناسایی شد، متوجه شدیم که محل رفت و آمد معتادان شده، بنابراین اقدامات لازم برای ایمن‌سازی فضا انجام شد، این خانه اکنون روزهای اولیه مرحله طراحی نما را طی می‌کند و پس از پایان این دوره، اقدامات مرتبط با مرمت و بازسازی بنا آغاز خواهد شد.

به‌گفته وی، علت تاخیر این موضوع وجود مشکل حقوقی و ثبتی در اتحادیه کفاشان بود که خوشبختانه اکنون همه این مشکلات حل شده است و به زودی شاهد شروع فعالیت‌های بازسازی در آن هستیم.

طرح «گذر گردشگری» نهایی شد/ توجه فیلم‌سازان به ظرفیت خانه‌موزه‌ها

رفیعی با اشاره به فعال بودن ۶خانه موزه در سازمان زیباسازی شهرداری تهران، عنوان کرد: سازمان زیباسازی ۶خانه‌موزه فعال دارد که از میان آن‌ها خانه‌موزه خیابان ولیعصر (عج) با موضوع روایت باغ‌های خیابان ولیعصر، اکنون در حال تعمیر و مرمت است و یک‌ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد؛ همچنین خانه‌موزه خوشنویسی در خیابان شریعتی نیز ۲۸ مهرماه افتتاح می‌شود.

مدیر خانه‌موزه‌های سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که خانه‌موزه‌ها تا چه میزان به خودکفایی رسیده‌اند، گفت: در این حوزه بخش خصوصی باید به کار گرفته شود، البته طرح‌هایی ارسال شده است تا از ظرفیت این خانه‌موزه‌ها برای موقعیت‌های فیلم‌سازی استفاده شود؛ این طرح‌ها اکنون درحال بررسی است، زیرا نکات و جزئیات مختلفی در این زمینه وجود دارد که باید رعایت شود.

به‌گفته وی، در زمینه ایجاد برخی کاربری‌ها مثل کافه نیز ملاحظاتی در سازمان زیباسازی و شورای شهر وجود دارد، ترجیح این است که کاربری فرهنگی مثل تاسیس کتابخانه یا کتابفروشی عملیاتی شود تا کافه به تنهایی نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها