پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
کتاب به خلق تصویر کمک می‌کند

کتاب خواندن باعث خلق تصاویر در ذهن کارگردان می‌شود و به فیلمسازی آن شخص کمک می‌کند.

سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) _ میثم محمدخانی: ساخت فیلم کوتاه «ابله» انگیزه شخصی تهیه‌کننده بود که بخاطر فیزیک کوتاه قامت و خاصی که داشتند دوست داشتن یک قصه راجع به این افراد ساخته شود و ما بعد از صحبت با نویسنده و معرفی کردن کتاب «آواز کافه غم‌بار» نوشته کارسون مکالرز به این نتیجه رسیدیم که یک برداشت آزاد از این کتاب داشته باشیم.

به نظر من کتاب خواندن اهمیت بیشتری از فیلم دیدن برای یک فیلمساز دارد؛ چون تصویرسازی بسیار تاثیرگذار خواهد بود و این امر باعث می‌شود که در آینده تصاویری را خلق کند که به فیلمسازی آن شخص کمک می‌کند.

و از دل همین کتاب‌ها داستان‌های مختلف و جذابی پیدا می‌شود که با پرداختن و نگارش آن سوژه می‌توان یه یک فیلمنامه خوبی رسید.

به نظر من برای ساخت یک اثر اقتباسی از کتاب می‌تواند بسیار جذاب باشد.

من برای اولین بار برای ساخت فیلمم از یک کتاب کمک گرفتم و فکر می‌کنم با ذهن خلاق نویسنده و فیلمساز در راه اقتباس، می‌توان به یک نتیجه درست رسید.

چالشی که در راه تولید فیلم اقتباسی داشتیم این‌بود که تلاش کردیم برداشت آزاد از دداستان داشته باشیم و از یک شخصیت اصلی این قصه الگو برداری کنیم که کوتاه قامت بود، که خداروشکر با کمک نویسنده تونستیم به چیزی که می‌خواستیم برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها