جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
زمان‌بندی اکران فیلم‌های اقتباسی در اولین روز جشنواره فیلم کوتاه تهران

در روز ابتدایی جشنواره چهل‌ویکم فیلم کوتاه تهران «شازده کوچولو»، «۱۳ سالگی»، «تونل»، «نسبتا خوشبخت»، «پسران فریدون»، «برقص» از لیست فیلم‌های بخش «کتاب و سینما» در سالن‌های پردیس ملت نمایش داده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با شروع چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه در تهران، فیلم‌های کوتاه راه‌یافته به این جشنواره معرفی شدند. فهرست عناوین ۲۷ فیلم‌کوتاه راه‌یافته به بخش ویژه «کتاب و سینما» را که با مشارکت «خانه کتاب و ادبیات ایران» در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران برگزار می‌شود، اعلام شده است. با توجه به پیش‌فروش کامل سانس‌های کتاب و سینما فرصت دیدن بعضی از این فیلم‌ها در سایر سانس‌های جشنواره نیز وجود دارد که در این گزارش به زمان‌بندی فیلم‌های اقتباسی در اولین روز جشنواره، ۲۷ مهر ماه می‌پردازیم.

فیلم کوتاه «شازده کوچولو»

فیلم کوتاه «شازده کوچولو» به کارگردانی عمار خطی، با نگاهی به داستان «شازده کوچولو» نوشته آنتوان دوسنت اگزوپری، روز جمعه ۲۷ مهرماه برای اولین‌بار بر روی پرده سینما می‌رود. این فیلم در بخش داستانی ۱ حضور دارد و مدت زمان پخش آن ۱۵ دقیقه است. این فیلم در روز جمعه ساعت ۱۳ در سالن ۱ و ۳ به همراه فیلم‌های زیر بر روی پرده نمایش داده می‌شود.

نام فیلم تبر خرده سیاره آپاترید جشن هنر شازده کوچولو فیلمی که ساخته نشد
زمان (دقیقه) ۱۲ ۱۸ ۱۶ ۲۰ ۱۵ ۲۰

فیلم کوتاه «۱۳ سالگی» و «تونل»

فیلم کوتاه «سیزده سالگی» به کارگردانی و نویسندگی محمد اسفندیاری و با نگاهی به داستان «باران گرفته است» نوشته احمد یوسف‌زاده ساخته شده است. این فیلم با حضور در دو بخش مسابقه اصلی و بخش کتاب و سینما راهی پردیس سینمایی ملت می‌شود.

فیلم کوتاه «تونل» به کارگردانی احسان امینی و با نگاهی به داستان «همین امشب برگردیم» از مجموعه داستان‌های کوتاه پیمان اسماعیلی، به مدت ۲۱ دقیقه بر روی پرده نمایش داده می‌شود.

این ۲ فیلم در بخش داستانی ۲ حضور دارند و در روز جمعه ساعت ۱۵:۳۰ در سالن ۱ و ۳ به همراه فیلم‌های زیر بر روی پرده نمایش داده می‌شود.

نام فیلم زا سیزده سالگی پس از پدر چولیبولی تونل گزنه
زمان (دقیقه) ۱۶ ۱۷ ۱۹ ۱۵ ۲۱ ۵

فیلم کوتاه «نسبتا خوشبخت»

فیلم کوتاه «نسبتا خوشبخت» به نویسندگی و کارگردانی مهران حیدری و تهیه‌کنندگی پریسا پورمشکی در ۲ بخش مسابقه ملی و بخش ویژه کتاب و سینما حضور دارد. فیلمنامه این فیلم کوتاه برگرفته از مجموعه داستان «مردی هست که عادت دارد با چتر بکوبد توی سرم» نوشته فرناندو سورنتینو، روز جمعه ۲۷ مهرماه برای اولین‌بار بر روی پرده سینما می‌رود.

فیلم کوتاه «نسبتا خوشبخت» در بخش داستانی ۵ حضور دارد و مدت زمان پخش آن ۲۰ دقیقه است. این فیلم در روز جمعه ساعت ۲۰:۳۰ در سالن ۲ و ۵ به همراه فیلم‌های زیر بر روی پرده نمایش داده می‌شود.

نام فیلم خانه ماه نسبتاً خوشبخت مرتد کودکی خسرو ۱۲۷
زمان (دقیقه) ۱۵ ۲۰ ۲۹ ۱۵ ۱۸

فیلم کوتاه «پسران فریدون»

فیلم کوتاه «پسران فریدون» به کارگردانی حسین مرادی زاده با نگاهی به داستان شاهنامه حکیم فردوسی، به مدت ۷ دقیقه بر روی پرده نمایش داده میشود. این فیلم در بخش پویانمایی ۱ وجود دارد و در روز جمعه ساعت ۱۳ در سالن ۹ به همراه فیلم‌های زیر بر روی پرده نمایش داده می‌شود.

نام فیلم خسوف مرد و پنجره ناجور دشت راه پر پسران فریدون شُکوه
زمان (دقیقه) ۵ ۸ ۴ ۹ ۱۳ ۷ ۱۲

فیلم کوتاه «برقص»

فیلم کوتاه «برقص» به نویسندگی و کارگردانی پوریا دهقان با نگاه به شعری از محمود درویش، به مدت ۸ دقیقه بر روی پرده نمایش داده می‌شود. این فیلم در بخش شاخه زیتون ۱ قرار دارد و در روز جمعه ساعت ۲۰:۳۰ در سالن ۱۰ به همراه فیلم‌های زیر بر روی پرده نمایش داده می‌شود.

نام فیلم برقص شعری که خواندیم یک دو سه کلید قلب‌های کوچک تاصبح اشباحی از شرق تحت اشغال
زمان (دقیقه) ۸ ۲۰ ۴ ۱۹ ۴ ۱۲ ۱۴ ۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها