شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۷
دختران نوجوان با مسافر «سفر به قلعه خورشید» آشنا شدند

مرکزی _ دورهمی دختران کتابخوان با هدف ترویج جشنواره کتابخوانی رضوی به همت کتابخانه عمومی شهدای سنجان اراک همراه با خوانش کتاب «سفر به قلعه خورشید» و نقاشی روی پارچه برگزار شد.

مسئول کتابخانه عمومی شهدای سنجان اراک به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک گفت: در دورهمی دخترانه کتابخوان، کتاب «سفر به قلعه خورشید» نوشته رقیه بابایی که رمان تاریخی مذهبی برای گروه سنی نوجوانان به شمار می‌رود، خوانش شد.

دختران نوجوان با مسافر «سفر به قلعه خورشید» آشنا شدند

مرضیه بخشنده افزود: این رمان داستان پر فراز و نشیب برده‌ای است به نام «سحاب» که آرزوی کاتب شدن را در سر دارد. او که قبلاً تعریف هزاران کاتب نیشابوری را شنیده، حالا با آمدن کاروان حکومتی از مدینه به سمت مرو، پنهان با آن‌ها همراه می‌شود تا خودش را به نیشابور، شهر هزاران کاتب برساند؛ اما در مسیر سفر با اتفاقاتی مواجه می‌شود که مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در مسیر این سفر رخ می‌دهد، مخاطب را با شخصیت جذاب، سبک زندگی و تاریخ سیاسی حضرت رضا (ع) آشنا می‌کند و در نهایت خواننده به لزوم وجود امام در هر زمان برای راهنمایی و سعادت انسان‌ها پی می‌برد.

دختران نوجوان با مسافر «سفر به قلعه خورشید» آشنا شدند

برشی از کتاب «سفر به قلعه خورشید»

«…می‌خواهم سفر کنم به آن سرزمین دور؛ به سیر کردن در دشت و کوه و چشمه‌های بزرگ و کوچک، به دیدن آدم‌ها و خانه‌های عجیب و غریب، تا وقتی به شهر هزار کاتب شهر نیشابور برسم آنجا استادی بیابم و شاگردش شوم. قلم واقعی به دست بگیرم و در جوهر سیاه فرو کنم آن وقت قلم را روی صفحه بالا و پایین ببرم و تمام کلمات دنیا را بنویسم…».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها