چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۲
آخرین مجموعه داستان آرش سنجابي منتشر می‌شود

«از ميان تارهاي مرتعش» نام مجموعه داستاني از آرش سنجابي است كه توسط انتشارات «مرواريد» منتشر مي‌شود. نگاهي فلسفي به موضوعات اجتماعي و جهان دروني انسان، همراه با توجهي به گذشته و كودكي بشر، از موضوعاتي اند كه در اين كتاب دستمايه كار نويسنده قرار گرفته اند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، «از ميان تارهاي مرتعش» مجموعه داستاني از آرش سنجابي است كه آينده نزديك، از سوي انتشارات «مرواريد» در قفسه كتابفروشي‌ها جاي مي‌گيرد.
 
اين كتاب دربرگيرنده 13 داستان در 88 صفحه و روي جلد آن را اردشير رستمي طراحی کرده است. 

سنجابي درباره مجموعه داستانش توضيح داد: محور اصلي داستان‌هاي اين كتاب موضوعاتي فلسفي، تحجرگرايي و مسايل اجتماعي است؛ ضمن آنكه به جهان دورني آدم‌ها و تجربياتي كه از گذشته و دوران كودكي با آنان همراه است، نيز توجه شده. 

وي افزود: البته در اين داستان‌ها بيشتر فرم را تجربه كرده‌ام؛ تا مضمون و اين به آن دليل است كه پرداختن به فرم را هميشه بيشتر دوست داشتم. 

اين نويسنده در پاسخ به اين سوال كه چرا فرم برايتان از اهميت بيشتري برخوردار است؟ گفت: شايد غير از علاقمندي‌ام به فرم گرايي، يكي ديگر از دلايل آن بي‌توجهي نويسندگان ايراني به تكنيك و فرم باشد. به طور كلي به اين مساله در داستان‌نويسي امروز ايران كمتر پرداخته مي‌شود و نتيجه آن است كه فرم‌گرايي در ايران چندان پيشرفت نكرده. 

وي درباره ويژگي قهرمانان مجموعه داستانش توضيح داد: در اين داستان‌ها همه قهرمانان در واقع ضد قهرمانند و بيشتر آنان مردند. 

«داستانهايي از ادبيات كرد» با مقدمه علي‌اشرف درويشيان، نام كتاب دیگری است كه چندي پيش به كوشش آرش سنجابي از سوي انتشارات «مرواريد» روانه بازار كتاب شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۱
    عالي بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط