دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۰
بازي و نقش آن در تربيت کودکان مدرن

کتاب «بازي‌هايي براي رشد کودک» اثر «برايان بررت» با ترجمه عبدالصالح زر که به ارايه مطالبي براي برطرف ساختن نياز‌هاي جسماني، شناختي، اجتماعي و عاطفي کودکان مي‌پردازد، منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با نگاهي تازه و همچنين نقادانه به رشد و تربيت فرزندان در دنياي پيشرفته امروز و بيان روش‌هاي مختلف تربيت کودکان مي‌پردازد.


اين كتاب همچنين با اشاره به اينكه «کودکان همان بزرگسالان، با جثه کوچکتر نيستند»، به بيان آفرينش موقعيت‌هاي مناسب براي آن‌ها مي پردازد.

اثر حاضر داراي شش فصل است، فصل نخست کتاب بازي‌هاي بچه‌ها نام دارد و فصل دوم بازي‌هاي گرم کردني است. پس از اين دو فصل، تمرين‌هاي مهارت ارايه و پس از آن بازي‌هاي آمادگي جسماني بيان شده‌اند . در فصل‌هاي پنجم و ششم کتاب بازي‌هاي ورزشي و ابتکارات گروهي بررسي مي‌شود.

در مقدمه مترجم کتاب آمده است: «در اهميت و ارزش بازي براي کودکان سخن بسيار گفته و نوشته شده و امروز کمتر کسي است که در زمينه تاثيرات مثبت وسازنده بازي‌هاي مختلف بازي کودکان و حتي نوجوانان ترديد به خود راه دهد، اين کتاب به استفاده از فعاليت‌هاي فيزيکي در رشد دادن جنبه‌هاي اجتماعي، روحي و ادراکي و نيز فيزيکي بچه‌ها نگاهي اجمالي داشته و در مطالب کتاب حاضر به نياز‌هاي جسماني، نيازهاي شناختي و نيازهاي عاطفي اجتماعي توجه ويژه‌اي شده است.»

کتاب «بازي‌هايي براي رشد کودک» در شمارگان 2000 نسخه، 96 صفحه و قيمت 20000 ريال از سوي انتشارات بامداد کتاب منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط