پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۸
«قدرت و اخلاق در مربيگري» به بازار نشر آمد

كتاب «قدرت و اخلاق در مربيگري» اثر «پاول تاملينسون» و «دوروتي استراچن» با ترجمه دكتر رحيم‌ رمضاني‌نژاد و همكاري سجاد ابراهيم‌پور و علي محمد جعفري منتشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين اثر با ارايه اطلاعاتي كاربردي براي مربيان در برخورد با ورزشكاران، مي‌تواند منبع مناسبي براي مربيان ورزشي باشد. 

اين اثر در پنج فصل تنظيم شده است و مواردي نظير اصول و استانداردهاي اخلاقي مربيگري، تفكر و عمل اخلاقي، قدرت ارتباط با ورزشكاران، استفاده مثبت از قدرت و قدرت در مربيگري را بررسي مي‌كند. 

در قسمتي از مقدمه نويسندگان كتاب آمده است:«كتاب حاضر بر پايه‌ تمرين و با رويكردي مثبت تدوين شده است و واقعيت‌هاي مربيگري را نشان مي‌دهد. مربيان ناچارند ارزش‌هاي خود را در مقابل فشارهاي تمرين متعادل كنند، امروزه به دليل نتيجه‌گرايي، پيچيدگي و تقاضاهاي محيطي، فشار زيادي روي مربيان وجود دارد، ولي به هر حال آن‌ها براي رسيدن به عملكرد ورزشي بالا، به روابط سالم و مثبت با ورزشكاران نياز دارند.» 

همچنين در قسمتي از مقدمه مترجم آمده است: «محتواي اصلي كتاب را مطالبي پيرامون راهنماي آموزش قدرت و اخلاق در مربيگري تشكيل مي‌دهد كه توسط اتحاديه‌ي مربيگري كانادا تدوين شده است. مطالب اصلي اين راهنماي آموزشي، حاصل مطالعات و تجارب گروهي از نويسندگان، محققان، مربيان و مديران فدراسيون‌هاي ورزشي، كميته ملي المپيك و اتحاديه‌ي مربيان كاناداست كه به زبان ساده و كاربردي بيان شده است. 

كتاب «قدرت و اخلاق در مربيگري» از سوي انتشارات بامداد كتاب در شمارگان 2000 نسخه، 144 صفحه و 30000 ريال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط