جمعه ۱۵ آبان ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
انتشار كتاب فدراسيون جهاني بدمينتون در ايران

كتاب «بدمينتوت» اثر دكنر مهدي شهبازي و دكتر شهزاد طهماسبي بروجني با ارايه آخرين تغييرات قوانين در فدراسيون جهاني(AWF) بدمينتون منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با بيان اصول و پايه رشته ورزشي بدمينتون و ارايه اطلاعات مناسب در حوزه تكنيك‌ها و تاكتيك‌هاي اين ورزش مفرح، مي‌تواند منبع مناسبي براي مربيان، ورزشكاران و علاقمندان به اين رشته ورزشي قرار گيرد.

اثر حاضر در چهار فصل طراحي شده است. فصل نخست، آشنايي با مباني بدمينتون نام دارد كه حاوي شرح و بيان تاريخچه اين رشته است. فصل دوم  بيانگر انواع تكنيك‌هاي بدمينتون از جمله توپ‌گيري، سرويس، تاس(كلير)، دراپ كات‌دار، اسمش و درايو است. 

فصل سوم كتاب تاكتيك‌هاي مختلف در بازي‌هاي تك‌‌نفره و دونفره را ارايه مي‌كند و فصل پاياني، در برگيرنده قوانين و دستورالعمل‌هاي مختلف در اين رشته‌ ورزشي است.

در انتهاي اين كتاب بخشي با عنوان ضمائم تهيه شده است كه به دو موضوع آمادگي جسماني و حركات كششي در بدمينتون مي‌پردازد.

در پيشگفتار اثر آمده است: «هدف كلي اين كتاب آشنايي بيشتر مربيان و بازيكنان با اجراي تكنيك‌ها و مهارت‌هاي پايه و پيشرفته و كاربرد آن در شرايط مناسب بازي و نيز ارايه قوانين جديد بدمينتون به داوران است.
در نگارش اين كتاب سعي شده است منبعي كامل و قابل توجه براي فراگيري و آموزش واحد‌هاي 1 و 2 و تخصصي دانشجويان و مربيان دانشكده‌هاي تربيت‌بدني و نيز دبيرستان‌‌هاي ورزش فراهم شود. علاوه بر اين، مربيان و داوران درجه 1 و 2 و 3 بدمينتون با اقتضاي نياز مي‌توانند از مطالب ذكر شده در اين كتاب د ركلاس‌هاي مربيگري و داوري بهره‌‌مند شوند.»

كتاب «بدمينتوت» از سوي انتشارات بامداد كتاب در شمارگان 2000 نسخه، 152 صفحه و بهاي 30000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط