یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۱
سردرگمي مخاطب در «طب ورزشي»

كتاب «طب ورزشي» اثر «سي. اس. جاياپاراكس» با ترجمه دكتر شادمهر ميردار و حسن قديمي ايلخانلار به ارايه اطلاعات پايه‌اي در حوزه پزشكي ورزشي و بهداشت در تمرين مي‌پردازد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر با بيان موضوعات كلي در حوزه آسيب‌شناسي رشته‌هاي ورزشي و بيان روش‌هاي بازتواني آن‌ها مي‌تواند براي مطالعه قشر‌هاي مختلف ورزش مناسب واقع شود.
در اين اثر، مباحث متنوع با توجه به رشته‌ها و حوزه‌هاي مختلف ورزش آورده شده‌اند كه اين امر ضعف بزرگي بر كتاب وارد ساخته است، زيرا هيچ يك از حوزه‌هاي ارايه شده به صورت كاربردي بيان نشده‌اند و مربيان، متخصصان ورزشي و ورزشكاران حرفه‌اي نمي‌توانند از آن‌ها در امور ورزشي خرفه‌اي خود استفاده كنند و در واقع تنها اطلاعات عمومي خود را افزايش داده‌اند.

اين اثر از 22 فصل تشكيل شده است، اما از نظم مناسبي برخوردار نيست. فصل‌هاي ابتدايي درباره فيزيولوژي و آناتومي بدن انسان است و فصل پاياني درباره آمادگي جسماني و تندرستي. همچنين ورزش بانوان نيز آورده شده است كه مرتبط با موضوعات اصلي اثر نيست و باعث سردرگمي مخاطب خواهد شد.

در قسمتي از مقدمه مترجمان آمده است: «پزشكي ورزشي از جمله دانش‌هاي تخصصي در حوزه علوم ورزشي محسوب مي‌شود كه در بسياري از كشور‌هاي جهان به صورت قابل توجهي توسعه يافته است، هرچند اين علم در كشور‌ما در آغاز راه خود قرار دارد. نقش مربيان و متخصصان تربيت بدني و علوم ورزشي درحفظ و مراقبت از سرمايه انساني ورزش كشوربسيار مهم و تعيين كنده است.»

كتاب «طب ورزشي» از سوي انتشارات بامداد كتاب در شمارگان 2000 نسخه، 288 صفحه و بهاي60000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط