چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۳
پيشگيري و درمان درد‌هاي كمر با كتاب

کتاب «کمردرد» اثر محمدپور کياني، صفورا صباغيان‌راد و اميرحسين عفتيان كه به بيان روش‌هاي تسکين و رفع درد‌هاي کمر با تاکيد بر تمرينات ورزشي مي‌پردازد، منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران (ايبنا)، اين اثر با ارايه اطلاعات کامل درباره شناخت کمردرد و عوامل آن و همچنين بيان تمرين‌هاي مناسب براي از ميان بردن يا به حداقل رساندن ناهنجاري‌هاي ناحيه كمر مي‌تواند براي فيزيوتراپان، مربيان و ورزشکاران و همچنين تمام افراد جامعه که به نوعي با اين مشکل روبه‌رو مي‌شوند يا با آن دست ‌و پنجه نرم مي‌کنند، موثر واقع شود.

اثر حاضر از 12 فصل تشکيل شده است که از جمله آن‌ها مي‌توان به «به درد خود پي ببريد»، «رهايي از درد»، «تمرين براي درد‌هاي خاص»، «تمريناتي که بايد اجتناب شوند» و «برنامه نگهداري و سلامت» اشاره کرد.

در قسمتي از مقدمه کتاب آمده است: «ساز و کار ساده کمردرد به راحتي قابل درک است. در اغلب موارد به سادگي مي‌توانيم تشخيص دهيم چه مواردي باعث کمردرد مي‌شود و چه تغييراتي درد را کاهش مي‌دهد. سپس مي‌توانيم به تسکين درد خود کمک کرده و شيوه‌هاي درمان خود را برنامه‌ريزي کنيم. اين، آن چيزي است که اين کتاب به آن مي‌پردازد.»

همچنين در قسمتي از پيشگفتار اثر آمده است: «دردکمر منشاء اصلي ناراحتي جمعيت روبه افزايش جامعه مي‌باشد. هرچند که پس از تشخيص و مهار مشکلات خاص و وجود ويژگي‌هاي مشترک، به کارگيري رويکردي يکسان نسبت به امر بازپروري را امري ضروري مي‌نمايد، بازپروري مستلزم تجهيز و تقويت بافت‌هايي است که ستون مهره‌ها را نگه مي‌دارند و حرکت مي‌دهند. اين‌ها بافت‌هاي نرم کمر و همچنين عضلات شکم و نشيمنگاه هستند و از اين رو عمل بازپروري به شيوه‌اي ساده و منطقي قابل حصول است و نيازي به کارگيري لوازم زياد يا انواع تمرينات بي‌شمار نيست.» 

کتاب «کمردرد» از سوي انتشارات بامداد کتاب در شمارگان 2000 نسخه، 160صفحه و بهاي 35000 ريال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط