یکشنبه ۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۰
روزنامه‌نگاران ورزشي هم صاحب کتاب مي‌شوند

نخستين كتاب روزنامه‌نگاري ورزشي ويژه روزنامه‌‌نگاران و دانشجويان اين حرفه، به قلم «فيل اندرسون» با ترجمه سارا كشكر و دكتر حميد قاسمي تا چند ماه ديگر از سوي انتشارات علم و حركت به بازار مي‌آيد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب به روزنامه‌نگاران ورزشي مي‌آموزد براساس كدام استانداردها بايد اصول خبرنويسي را رعايت و در تنظيم مصاحبه‌ها بدون جانبداري خبر را منتشر كنند.

«روبن شاهورديان» مدير مسوول انتشار علم و حركت، هدف از چاپ اين كتاب را پركردن خلاء هاي اين علم در ايران عنوان كرد و گفت: در ايران، بيشتر نشرياتي كه در اين زمينه منتشر مي‌شوند، از ساختار منسجمي براساس استانداردهاي بين المللي روزنامه‌نگاري ورزشي برخوردار نيستند. اين كتاب به روزنامه‌نگار كمك مي‌كند علاوه بر در نظر گرفتن مخاطب عام ،اصول استاندارد را نيزدر ارائه خبر رعايت كند.

وي افزود: اين كتاب نخستين اثري است که به اهالي رسانه‌ها اصول خبرنويسي ورزشي را آموزش مي‌دهد. با رشد جايگاه ورزش در ايران و احساس نياز مخاطبان به اين كتاب، روزنامه‌نگاري ورزشي مي‌تواند جايگاهش را در جامعه ورزشي پيدا كند.

وي گفت: يكي از اهداف اين كتاب، ترويج اخلاق مطبوعاتي است كه روزنامه‌نگار مي‌تواند بدون خدشه‌دار كردن موقعيت ورزشكاران، اخبار آنها را منتشر كند و جامعه را به برخوردهاي اصولي و منطقي سوق دهد.

چاپ نخست كتاب «روزنامه‌نگاري ورزشي» در شمارگان 1100 نسخه، 246 صفحه وزيري و قيمت 50000 ريال تا پايان امسال روانه بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط