دوشنبه ۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۰
تأسيس 20 كتابخانه مسجدي در استان مازندران

مسوول كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مازندران از تأسيس و راه‌اندازي بيش از 20 كتابخانه مسجدي همزمان با دهه فجر و سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي خبر داد.\

محمد فوقي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) يادآور شد: قرار است با هدف توسعه مراكز و كتابخانه‌هاي مساجد، اين فضاها در راستاي تأمين خواسته‌هاي بيشتري از علاقه‌مندان در ساير نقاط استان مازندران گسترش يابد و نيازهاي مطالعاتي عده فراواني را پاسخگو باشد.

وي با اشاره به اين كه استان مازندران 134 كتابخانه مسجدي عمومي و 60 كتابخانه باز در شبستان مساجد و كانون‌هاي فرهنگي هنري دارد، گفت: براي تجهيز و راه‌اندازي 20 كتابخانه جديد در اين استان، مبلغي معادل 420 ميليون ريال در طرح نخستين اين پروژه درنظر گرفته شده است كه امكان دارد پس از تأييد مسوولان مربوطه تغيير يابد.

فوقي با بيان اين كه بر اساس آمار ارايه شده در شش ماه نخست سال، اعضاي كتابخانه‌هاي مسجدي اين استان 15 هزار و 470 نفر گزارش شده است، بيان داشت: براي افتتاح و راه‌اندازي هريك از كتابخانه‌هاي مساجد اين استان حداقل 1000 جلد كتاب به آن مركز اهدا مي‌شود.

مسوول كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مازندران متذكر شد: تمامي اين 20 كتابخانه مسجدي به صورت بسته در مساجد يا كانون‌هاي فرهنگي هنري استان مازندران‌اند تأسيس مي‌شوند و از نظر گستردگي از منطقه گلوگاه تا رامسر را در برمي‌گيرند. 

كتابخانه‌هاي مساجد بايد حداقل چهار ساعت در روز به ارايه خدمات كتابخانه‌اي به مخاطبان و مراجعان خود بپردازند، اما به دليل علاقه و مراجعات مكرر اعضا، تعداد زيادي از كتابخانه‌هاي مسجدي استان مازندران در سه شيف كاري به ارايه خدمات مي‌پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها