پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۳
«عشق بردنی نیست» منتشر شد

دومین مجموعه شعر رحمت‌الله رعیت با عنوان «عشق بردنی نیست» به تازگی توسط نشر شانی منتشر و در بازار نشر توزیع شده است. شعرهای این مجموعه در قالب‌های نیمایی، سپید و همراه با تعدادی طرح سروده شده‌اند./

رعیت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مطلب افزود: حدود 80 قطعه از سروده‌هایم را برای انتشار در این مجموعه برگزیدم. اغلب این سروده‌ها تصویر و تخیل من اند و به موضوع‌ها و مضامین اجتماعی و شخصی می‌پردازند.

وی با تاکید بر جوشش به عنوان اصل و اساس شعر توضیح داد: شعر، جوشش درون شاعر و برگرفته از احساس اوست که باید منعکس کننده واقعیت‌ها باشد. گاه دیده می‌شود شاعری با هدف و انگیزه قبلی به سرودن شعری درباره یک موضوع ویژه می‌پردازد. اما چنین شعری ماندگار نخواهد بود.

این شاعر ادامه داد: واژه‌آرایی و تلاش برای ساختن شعر، مخاطب را دور می‌کند و شعر را با بحران مواجه می‌سازد.

وی درباره داشتن سوژه برای سرودن شعر اظهار داشت: شاعر می‌تواند موضوعی را در نظر داشته باشد و چون نقاشی آن‌را به تصویر بکشد، اما این امر نیز مستلزم اجتناب از شعرسازی توسط شاعر است.

رعیت در پایان یادآور شد: شاعر می‌تواند متاثر از سوژه یا موضوع‌های گوناگون که در جامعه و پیرامون او رخ می‌دهد به انتخاب موضوعی برای شعرش بپردازد. اما این تاثیرپذیری را نباید با استفاده از بازی‌های زبانی مخرب در شعر نشان داد.

رحمت‌الله رعیت شاعر و عضو انجمن ادبی سخن کاشان است. نخستین مجموعه شعر او با عنوان «میخانه جای من» در قالب غزل توسط انتشارات مرسل منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط