شنبه ۲۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۶
«افشین‌های شاهرودی» بررسی می‌شود

مجموعه شعر «افشین‌های شاهرودی» سروده افشین شاهرودی در نشست چهارشنبه (30 دی) از سلسله نشست‌های کارگاه شعر فرهنگسرای آفتاب با حضور منتقدان و علاقه‌مندان حوزه شعر نقد و بررسی می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این نشست هوشیار انصاری‌فر، علی‌رضا بهنام، اردشیر رستمی و مدیا کاشیگر به عنوان منتقد حضور دارند و به بررسی سروده‌های دیداری شاهرودی می‌پردازند.

طبق روال نشست‌های پیشین بخش دوم نشست، به شعرخوانی سایر شرکت‌کنندگان در نشست اختصاص دارد.

مجموعه شعر «افشین‌های شاهرودی» شامل 8 قطعه شعر با مجموعه‌ای از عکس و طرح است. در مقدمه این کتاب با عنوان «چرا از غار بیرون آمدیم؟»(پانورامای شعر دیداری) شاعر به شکل‌گیری و چگونگی «شعر دیداری» و دیگر دلمشغولی‌های خود درباره‌ شعر پرداخته است.

در یادداشت پشت جلد این کتاب آمده است: «افشین شاهرودی عکاس شناخته‌شده و مطرحی است که از نوجوانی در سرودن شعر نیز دست دارد. شاهرودی نوعی از شعر را با نام «شعر دیداری» به شعر امروز ایران پیشنهاد داده و معرفی کرده و تجربیات خود را نیز در این‌باره در سه مجموعه‌ شعر منتشرشده‌اش گرد آورده است. او رابطه‌ دو‌سویه‌ای میان شاعری و عکاسی‌اش برقرار کرده و از این طریق به فضایی در شعر دست یافته که با بخش زیادی از شعر کلاسیک و معاصر ایران متفاوت است. شاهرودی را می‌توان شاعری سوررئالیست نامید که از رؤیاهایش عکس می‌گیرد؛ رؤیاهایی که در قالب تداعی‌های آزاد، به شعری ساده که شدیدا به جنبه‌های بصری متکی است، تبدیل می‌شوند. او در عکس‌هایش شاعر و در شعرهایش عکاس است.» 

مجموعه شعر «افشین‌های شاهرودی»(شعرهای دیداری) سروده‌ افشین شاهرودی به تازگی در 115 صفحه و شمارگان دوهزار نسخه توسط انتشارات داستان‌سرا منتشر شده است.

نشست نقد و بررسی مجموعه شعر «افشین‌های شاهرودی» سروده افشین شاهرودی چهارشنبه(30 دی) از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 18 و 30 دقیقه در فرهنگسرای آفتاب(کودک) واقع در خیابان شریعتی، روبروی خیابان دولت، کوچه امام‌زاده برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط