شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۵
انتشار و باز چاپ 3 اثر پژوهشي بوستان كتاب

همزمان با نخستين روزهاي بهمن ماه، موسسه بوستان کتاب سه اثر پژوهشي در حوزه‌ها شناختي و معارف ديني اسلام را با عناوين «پژوهشی در آیین مسیحیت»، «زمان در فلسفه صدر المتالهین و سنت اگوستین» و «روش همسرگزینی» منتشر كرد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «پژوهشی در آیین مسیحیت» نوشته کامل خیرخواه، نخستين اثر اين مجموعه است كه در شمار آثار کلام و عقاید(کلام استدلالی) دسته‌بندي مي‌شود.

مسیحیت یکی از ادیان مهم آسمانی، مروج توحید و یکتاپرستی و ارزش‌های الهی است كه به تدریج، به دست هواپرستان تحریف شد و تعالیم آن به انحراف گرایید. با طلوع خورشید «اسلام» به عنوان دین کامل الهی، همه انسان‌ها و پیروان سایر ادیان موظف به تبعیت از دستورهای آن شدند. 

نخستين چاپ كتاب «پژوهشی در آیین مسیحیت» در قطع وزیری، جلد شوميز و بهاي 80000 ريال براي مخاطبان تخصصی روانه بازار نشر شده است.

دومين كتاب اين موسسه با نام «زمان در فلسفه صدر المتالهین و سنت اگوستین» اثري از دکتر مهدی منفرد در حوزه فلسفه و عرفان(فلسفه اسلامی) به شمار مي‌رود كه به ارايه اطلاعاتي به مخاطبان تخصصي اين موضوع مي‌پردازد.

به اعتقاد نگارنده اين نوشتار، زمان با آفرینش ماسوی‌الله با جهان و انسان، ملازم، همراه و هم‌زاد بوده و بیش از مسايل فلسفی دیگر، ذهن بشر را درگیر خود ساخته است. اهمیت زمان، هنگامی برای آدمی نمایان می‌شود که در تنگنای زمان قرار گیرد. به راستی، اگر انسان در شرایطی سخت و مشقت‌باری افتد که سیر و گذر زمان به کندی قدم بر دارد، چگونه به زمان می‌نگرد؟ امروزه، اهمیت زمان چنان است که برخی از فلاسفه غرب، آن را همطراز «وجود» مي‌دانند و در مسايل فلسفی و بشری ارتباط ناگسستنی براي آن قايلند. 

اثر حاضر با بررسی و تطبیق نظر دو حکیم الهی، سنت‌اگوستین و صدرالمتألهین، توانسته است زمان و مسايل حوزه آن را از منظر فلسفی، درسه بخش «پیشینه تاریخی مساله زمان»، «حقیقت و ماهیت زمان» و «وجود زمان» تبیین كند. 

نخستين چاپ كتاب «زمان در فلسفه صدر المتالهین و سنت اگوستین» در قطع رقعي، جلد شوميز و بهاي 70000 ريال به چاپ رسيده است.

موسسه بوستان كتاب همچنين «روش همسرگزینی» تأليف مهدی رفیعی‌موحد را كه در موضوع آثار سياسي ـ اجتماعي تقسيم‌بندي مي‌شود، براي مخاطبان عام خود به چاپ چهارم رساند.

از آنجايي كه نوع ازدواج مى‏تواند خوشبختى یا بدبختى افراد را رقم زند، شايسته است با بصيرت و درايت كافى بنيان نهاده شود. 

اين كتاب بر اساس فقه شيعه، به اين موضوع مي‌پردازد تا نسل جوان دريابد كه اسلام، دين زندگى و دين همه اعصار و محيط‌ هاست و براى هر قشرى و در همه ابعاد، رهنمودهايي دارد و ضعف و انحطاط مسلمانان، از ضعف شناخت آنان درباره دين و عدم اجراى صحيح توصيه‏هاى آن است. 

اين كتاب دو فصل با نام‌هاي «ضرورت شناخت و بررسى پيش از ازدواج» و «مراحل آشنايى پيش از ازدواج» را همراه هفت پيوست درباره مجموعه قوانين فقهى ـ حقوقى و ... در بردارد.

چهارمين چاپ كتاب «روش همسر گزینی» از سوي موسسه بوستان كتاب در قطع رقعي، جلد شوميز و بهاي 29000 ريال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط