جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۰
فقدان کتاب مناسب در حوزه زبان تخصصي ورزش

مدرس دانشكده تربيت بدني و علوم ورزشي دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي عنوان كرد: زبان تخصصي از جمله واحدهاي پايه‌اي و قابل توجه در رشته تحصيلي تربيت بدني و علوم ورزشي است، اما متاسفانه تاكنون كتاب‌هاي مناسبي در اين حوزه وجود نداشته و فعاليت مناسبي نيز انجام نشده است._

دكتر فرشيد طهماسبي در گفت‌‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اظهار داشت: پيش از دو كتابي كه من و همكارانم در حوزه زبان تخصصي منتشر كرديم، تنها يک كتاب در اين حوزه وجود داشت كه در دانشگاه‌ها تدريس مي‌شد و آن كتاب «انگليسي براي دانشجويان تربيت بدني» اثر دكتر خسرو ابراهيم بود كه بيش از 10 سال از چاپ نخست آن مي‌گذرد.

وي اضافه كرد: در كتاب‌هايي كه در سال‌هاي نه چندان دور براي واحد زبان تخصصي تربيت بدني و علوم ورزشي تدريس شده‌اند، تنها 10 متن براي دانشجويان ارايه شده، در صورتي كه يك دانشجوي تربيت بدني بايد در تمام حوزه‌هاي اين رشته مطالعه كند تا بتواند با ارتباط مستمر با كشورهاي روز دنيا اطلاعات خود را نيز به‌روز كند.

طهماسبي درباره كتاب «200 متن تخصصي انگليسي» گفت: اين اثر تاكنون سه بار به چاپ رسيده كه نشان دهنده استقبال و توانايي مناسب اين كتاب در افزايش آگاهي مخاطبان در حوزه زبان تخصصي است.

نويسنده كتاب «آمادگي كارشناسي ارشد فيزيولوژي ورزشي» خاطر نشان كرد: از جمله ويژگي‌هاي اين كتاب مي‌توان به اين مطلب اشاره كرد كه طراحي و تنظيم درس‌هاي كتاب بر اساس منابع مطالعه دانشجويان از ابتداي تحصيل در دانشگاه آورده شده است. درس نخست كتاب متون تخصصي انگليسي براي تربيت بدني و علوم ورزشي با متني درباره موضوع آناتومي و عضله‌شناسي آغاز مي‌شود، زيرا ابتدايي‌ترين واحد درسي رشته تربيت بدني و علوم ورزشي آناتومي است كه به معرفي و بررسي جايگاه استخوان‌ها و عضله‌هاي بدن انسان مي‌پردازد.

مدرس دانشكده تربيت بدني و علوم ورزشي دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي درباره فصل‌هاي كتاب گفت: فصل‌هاي اين كتاب از ابتدايي‌ترين موضوعات تربيت بدني آغاز و به پيچيده‌ترين آن ها ختم مي‌شوند. فصل نخست آناتومي و عضله‌شناسي است، فصل‌هاي پس از آن فيزيولوژي، رشد و يادگيري، مديريت، روانشناسي، عصب‌شناسي و آمار و سنجش نام دارند و پس از آن در پايان جنرال تكست آورده شده است كه مجموعه‌اي از موضوعات مختلف و پراكنده در اين علم است.

وي افزود: در پايان كتاب بيش از 5500 واژگان كليده ارايه شده است كه مي‌توان به عنوان گنجينه‌اي براي دانشجويان از آن ياد كرد. 

نويسنده كتاب «تست حركت شناسي» در پايان ضمن بيان اين مطلب كه كتابي با عنوان «پزشكي فوتبال» را تا چند ماه آينده منتشر خواهد كرد، اظهار داشت: اين اثر براي مربيان فوتبال طراحي شده و توسط سه تن از پزشكان علاقه‌مند به فوتبال در كشور سوئد به چاپ رسيده و مي‌تواند علم پزشكي فوتبال را دگرگون كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط