شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۵
حلول روح ورزشي در كالبد دو انتشاراتي

مدير انتشارات بامداد كتاب در حالي از مديريتش در اين نشر صحبت مي‌كند كه از اين پس با كسب مجوز انتشاراتي با عنوان «نشر ورزش» به فعاليت در حوزه ورزش عمومي يا همگاني با عنوان مدير مسوول ادامه مي‌دهد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) بامداد كتاب، نشري است با رويكرد دانشگاهي و علمي ـ تخصصي كه با مديريت مهدي صادقي اداره مي‌شود. اين نشر اكنون همزادي را در كنار خود مي‌بيند كه با عنوان «نشر ورزش» به فعاليت در حوزه ورزش همگاني، تندرستي و سلامت سالمندان و كودكان و آحاد جامعه مي‌پردازد.

مهدي صادقي، مدير مسوول انتشارات نشر ورزش و مدير نشر بامداد كتاب درباره دلايل وجود اين دو نشر در كنار يكديگر و تولد نشر تازه‌اي در حوزه كتاب‌هاي ورزشي گفت: با توجه به گستردگي علم ورزش و رويكرد دانشگاهي انتشارات بامداد كتاب، وجود انتشاراتي تخصصي در حوزه ورزش عمومي و همگاني مشخص نياز بود، لذا اقدام به كسب مجوزي براي نشري با عنوان «نشر ورزش همگاني كرديم» كه براي آسان و كوتاه بودن نامش به «نشر ورزش» اكتفا كرديم. 

وي درباره وجود كتاب‌هاي مشترك ميان نشر بامداد كتاب و نشر ورزش تصريح كرد: در ابتدا براي شناساندن نشر ورزش به مخاطبان و قرار دادن آن در جايگاهي مناسب در ميان جامعه و ورزش دوستان، به ارايه مشترك كتاب‌ها با دو نشان نشر ورزش و بامداد كتاب مي‌پردازيم.

صادقي درباره زمان فعاليت مستقل اين انتشارات تازه متولد شده، گفت: تا پايان سال 88 به انتشار كتاب‌هاي مشترك با هدف شناخته شدن اين نشر به عنوان انتشارات تازه‌اي در حوزه ورزش مي‌پردازيم و در سال 89 انتشار مستقل كتاب از سوي اين انتشارات آغاز خواهد شد.

صادقي با اشاره به اين كه با توجه به اين كه شيوه نگارش مطالب كتاب‌هاي دانشگاهي و تخصصي با كتاب‌هاي عمومي در حوزه‌هاي مختلف تفاوت‌هاي بسياري دارد، درباره تمهيدات نشر ورزش براي تغيير نوشتار علمي مولفان و مترجمان به زباني ساده براي عموم مردم گفت: انتشارات بامداد كتاب و نشر ورزش داراي مجموعه‌اي از ويراستاران حرفه‌اي‌اند كه به سرپرستي ناصر فتوگرافي(ويراستار و قهرمان سابق كوهنوردي) فعاليت مي‌كنند و به تبديل متن‌هاي علمي و تخصصي به زباني ساده براي روانخواني مخاطبان مي‌پردازند.

وي درباره نحوه فعاليت نشر ورزش در سال 89 بيان كرد: انتشار مجموعه‌اي 15 جلدي از كتاب‌هاي ورزش درماني به عنوان نخستين فعاليت اين نشر خواهد بود كه هنوز مشخصات ظاهري، شمارگان و صفحه آن‌ها مشخص نشده است. 

وي اضافه كرد: اين مجموعه 15 جلدي كاربرد ورزش را در بهبود عملكرد بيماراني كه از درد‌هاي كمر، گردن و انواع آرتروز رنج مي‌برند و همچنين اغلب بيماري‌هايي كه روش‌هاي درماني با ورزش براي آن‌ها طراحي شده است، در قالبي متفاوت از نظر چاپ و حتي نوع كاغذ ارايه خواهد كرد. اين مجموعه علومي را كه تاكنون وارد كشور نشده‌اند و روش‌هاي تازه درمان ورزشي را نيز شامل مي‌شود.

گستردگي علم تربيت بدني و ورزش، فضاي مناسبي را در جامعه كنوني كشورمان براي فعاليت هرچه‌ بيشتر انتشارات ورزشي ايجاد كرده است كه اين امر اگر مورد توجه قرار گيرد و سرمايه‌گذاري مناسب نيز انجام شود، مي‌توان به وجود ناشران ورزشي، نه تنها به تعداد انگشتان يك دست، بلكه تا سقف علم ورزش كشور اميدوار بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط