دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۰
فراخوان چهارمین «جایزه قیصر امین‌پور» اعلام شد

فراخوان و شرایط شرکت در چهارمین دوره جایزه «کتاب سال شعر جوان» امروز توسط دفتر شعر جوان اعلام شد. شاعران جوانی که در سال 1388 مجموعه شعری را منتشر کرده‌اند می‌توانند در این جایزه شرکت کنند./

ریحان ریحانی، مسوول دبیرخانه «چهارمین دوره کتاب سال شعر جوان»(جایزه قیصر امین‌پور) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره شرایط شرکت در این دوره از جایزه کتاب سال شعر جوان گفت: چهارمین دوره «جایزه کتاب سال شعر جوان» فعالیت خود را از امروز آغاز کرد. شاعران جوان تا سقف سنی 30 سال که در سال 1388مجموعه شعری منتشر کرده‌اند، می‌توانند در این جایزه شرکت کنند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان و افرادی که شرایط شرکت در جایزه را دارند، می‌توانند تا پایان خرداد 1389 پنج نسخه از کتاب خود را به انضمام تصویر کارت ملی به نشانی دبیرخانه «چهارمین دوره کتاب سال شعر جوان» ارسال کنند.

ریحانی به دو مرحله داوری آثار طبق روال دوره‌های پیشین این جایزه اشاره و تصریح کرد: پس از داوری آثار رسیده به دبیرخانه جایزه کتاب سال شعر جوان در دو مرحله، هفت اثر برتر برای مرحله نیمه‌ نهایی این جایزه انتخاب و طی جلساتی در دفتر شعر جوان نقد و بررسی می‌شوند.

وی افزود: مراسم اختتامیه «چهارمین دوره جایزه کتاب سال شعر جوان» آبان 1389 همزمان با هفته کتاب برگزار می‌شود.

دفتر شعر جوان در راستاي اهداف و سلسله برنامه‌هاي خود از جمله شناسايي استعدادها و ارتقای سطح شعري شاعران جوان که زير‌بناي شعر و آينده شعر كشورند، اقدام به برگزاري جايزه كتاب سال دفتر شعر جوان كرده است.

تاکنون سه دوره از «جایزه کتاب سال شعر جوان»(جایزه قیصر امین‌پور) برگزار شده است. دو دوره نخست این جایزه به صورت دو سالانه برگزار شد و از سومین دوره، برگزاری آن به صورت سالانه برگزار می‌شود.

در مرحله نخست داوری این جایزه مجموعه‌ شعرهايي كه از حداقل‌هاي معيار سنجش برخوردارند انتخاب مي‌شوند و در مرحله دوم آثار برگزيده با توجه به معيارهاي شعري و كيفي انتخاب خواهند شد.

علاقه‌مندان به شرکت در چهارمین دوره «جایزه کتاب سال شعر جوان» می‌توانند تا پایان خرداد 1389 پنج نسخه از اثر خود را به دبیرخانه اين جایزه واقع در خیابان دکتر شریعتی، خیابان شهید کلاهدوز، نبش خیابان نعمتی ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط