چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۶
مجموعه آثار قديمي استاد ادبيات در كتابخانه مجلس

مدير فراهم‌آوري كتابخانه‌ مجلس از احتمال خريداري مجموعه بيش از 417 جلدي يكي از استادان ادبيات اسبق دانشگاه تهران و دانشگاه شهيد بهشتي خبر داد و گفت: در اين مجموعه آثار شاخصي در حوزه ادبيات يافت مي‌شوند كه برخي از آنها دست كم به 140 سال قبل بازمي‌گردند و اغلب كتاب‌هاي چاپ سنگي و سربي چاپ كشور مصرند.

علي‌اكبر زارع‌بيدكي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: از آنجا كه محمد غفراني بيش از 18 سال از زندگي خود را در كشور مصر گذرانده است، اغلب آثار اين مجموعه از اين كشور تهيه شده‌اند.

وي نسخه‌اي از كتاب گلستان سعدي اعراب‌گذاري شده چاپ بمبئي كه به 140 سال قبل تعلق دارد را از جمله آثار شاخص اين مجموعه برشمرد و بيان داشت: نسخه‌اي از شاهنامه فردوسي به زبان عربي به همراه چند نسخه از پايان‌نامه‌ها و آثاري از كشورهاي گوناگون، از ديگر كتاب‌هاي اين مجموعه به شمار مي‌روند.

مدير فراهم‌آوري كتابخانه‌ مجلس با اشاره به اين كه در صورت توافق براي خريد اين مجموعه، اين كتاب‌ها در بخش خطي كتابخانه مجلس جاي خواهند گرفت، ادامه داد: اغلب اين آثار در شمار كتاب‌هاي چاپ سنگي و سربي حوزه ادبياتند و نيازهاي علاقه‌مندان و پژوهشگران اين حوزه را تا حدودي برطرف خواهند كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط