پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۷
حق عضويت خرج آْموزش شود

مدير يك كتابخانه روستايي اظهار داشت: بهتر است حق عضويت در كتابخانه حذف و هزينه آن از طريق برگزاري كلاس‌هاي آموزشي يا نمايشگاه‌هاي كتاب جبران شود.

فرشته زماني، مدير كتابخانه «ميقان» شاهرود، با استقبال از پيشنهاد خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، مبني بر حذف حق عضويت در كتابخانه‌هاي روستايي و مناطق محروم كشور به خبرنگار اين رسانه گفت: براي پيشبرد اهداف فرهنگي از جمله جلب جوانان به مطالعه بايد از روش‌هاي غير مستقيم و مورد علاقه آن‌ها استفاده كنيم.

وي افزود: جوانان روستايي به استفاده از شبكه رايانه و كلاس هاي فرهنگي و هنري علاقه زيادي نشان مي دهند؛ بنابراين مي‌توانيم با افزايش اين برنامه ها در كنار حذف حق عضويت جوانان را به كتابخانه جذب كنيم.

زماني خاطرنشان كرد: حق عضويت در كتابخانه روستاي ميقان فقط چهار هزار ريال است؛ ولي از جمعيت نزديك به سه هزار نفري روستا، 215 نفر  عضو اين كتابخانه هستند.

وي با بيان اين مطلب كه 70درصد اعضاي كتابخانه دانش آموز هستند يادآور شد: در مرداد ماه، يك هزار و 200 نفر به كتابخانه مراجعه كرده‌اند كه از اين تعداد800 نفر خانم بوده‌اند.

مدير كتابخانه ميقان كمبود كتاب‌هاي تازه و مورد نياز اعضا را از مشكلات اساسي كتابخانه دانست و گفت: بخشي از كتاب‌هاي ارسالي به اين مركز در حوزه تخصصي و غيرمرتبط با نياز بومي اهالي روستاست و مخاطبي ندارد. در صورتي كه نيازهاي بومي ملاك ارسال كتاب قرار گيرد موثرتر خواهد بود.

زماني خبر داد: امسال 303 نسخه كتاب به كتابخانه ارسال شده كه از اين تعداد 200 اثر از سوي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي، 73نسخه از واحد تازه‌هاي كتاب سمنان و 30 كتاب از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شاهرود بوده است. سال 1386 هيچ نشريه‌اي به اين كتابخانه ارسال نشده است.

به گزارش ايبنا، كتابخانه ميقان از كتابخانه‌هاي درجه چهار استان سمنان محسوب مي شود و يك هزار متر مربع مساحت دارد. فضاي سالن هاي مطالعه 80متر مربع، مخزن 82 و نشريه‌ها 20متر مربع است. در اين فضا يك هزار و 606 عنوان كتاب و 35عنوان نشريه وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط