سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۰
بازچاپ «ميهمان هفده روزه» همزمان با ولادت حضرت معصومه(س)

نويسنده كتاب «فاطمه معصومه(س) ‌مهمان هفده روزه» از تجديد چاپ اين اثر همزمان با ولادت با سعادت اين بانوي بزرگوار در اول ذيقعده(17 مهر ماه) خبر داد كه ماجراي ورود آن حضرت را براي رفتن نزد برادر بزرگوارشان، امام رضا(ع) را تشريح مي‌كند.\

فريد مسعودي، پژوهشگر حوزه دين در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين خبر عنوان داشت: تبيين زندگي‌ حضرت معصومه(ع) و نقش عظيمي كه در همراهي با امام رضا(ع) داشتند، از وظايف اصلي اين كتاب به شمار مي‌آيد.

وي با اشاره به مستند بودن مطالب اين نوشتار اظهار كرد: حضرت معصومه(س‌)‌ تنها خواهر امام رضا(ع)‌‌ بودند كه در راه سفر به خراسان و بر اثر درگيري همراهان ايشان با سپاه ضد علوي مأموني،‌ مهمان اهالي سرزمين مقدس قم شدند و پس از هفده روز مهماني بر اثر بيماري در همان شهر از دنيا رفتند. 

مسعودي اظهار داشت: علاوه بر زندگينامه مستندي از زمان ورود نجمه خاتون به خاندان نبوت تا سفر به ايران و رحلت در قم،‌ فضيلت زيارت به نقل از احاديث معتبر، ‌تاريخچه مختصر حرم مطهر از زمان رحلت آن حضرت تاكنون،‌ تصاويري از گذشته و حال حرم مطهر و‌ فضيلت شهر مقدس قم در احاديث نيز در اين كتاب جاي دارند.

دومين چاپ كتاب «فاطمه معصومه(س) ‌مهمان هفده روزه» را انتشارات دليل ما در 200 صفحه، قطع رقعي، جلد شوميز و بهاي 26000 ريال منتشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط