شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۸
اثر داستاني تازه جواد جزيني منتشر مي‌شود

جواد جزيني كه اين روزها اثري پژوهشي از او در حوزه نقد ادبي منتشر شده است، به زودی مجموعه داستاني با نام «كسي براي قاطر مرده گريه نمي‌كند» را روانه بازار مي‌كند. اين مجموعه، حاصل تجارب تازه او در مساله زبان و تكنيک در حوزه داستان مدرن است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، جزيني درباره اين اثر داستاني گفت: اين كتاب دربرگيرنده داستان‌هايي است كه روايت‌هايي از زندگي امروزه با محوريت اجتماعي و عاطفي دارند و از زواياي ديد متنوع روايت مي‌شوند.

وي افزود: در اين مجموعه 25 داستان گنجانده شده كه اغلب دستمايه‌هايي اجتماعي و عاطفي دارند و به طرح مسايل و دغدغه‌هاي انساني در مواجهه با موضوعات اجتماعي، عاطفي و سياسي روز پرداخته‌اند.

اين داستان‌نويس همچنين اضافه كرد: برخي از داستان‌هاي اين كتاب نيز در ارتباط با حاشيه‌هايي تلخ از جنگ ايران و عراق نوشته شده‌اند و روايت‌هايي از شرح حال‌ها و دلمشغولي‌هاي انسان‌هاي مرتبط با مسايل جنگي دارند. 

جزيني همچنين اين مجموعه را حاصل تمايل تازه‌اش به تجربه‌هاي جديد زباني و تكنيك‌محور در حيطه داستان‌نويسي دانست.

«كسي براي قاطر مرده گريه نمي‌كند»، «مسافران اتاق شماره 17»، «مردها فقط در ساحل زنده مي‌مانند»، «سه راه مرگ»، «سرباز قمقمه‌هاي خالي»، «زني با كفش‌هاي پاشنه بلند» و «ستارخان كسي را دوست ندارد»، نام برخي داستان‌هاي اين مجموعه‌اند كه به زودي از سوي انتشارات ققنوس راهي بازار كتاب مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها