دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۲
فيلمنامه"ام البنين"با اقتباس از يك نمايشنامه به نگارش درآمد

سعيد شاپوري با اشاره به اينكه، فيلمنامه "ام البنين" اقتباس از يك نمايشنامه است گفت: فيلمنامه "ام البنين" اقتباسي از نمايشنامه اي تحت عنوان "روزهايي كه به يادت گذشت" است و پيش از اين توسط خودم كارگرداني و به روي صحنه رفته بود.

"سعيد شاپوري" نويسنده و كارگردان سينما و تئاتر و عضو شوراي اقتباسي بنياد سينمايي فارابي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري كتاب(ايبنا) با اعلام اين خبر گفت: طرح نگارش فيلمنامه "ام البنين" اوايل سال گذشته به من پيشنهاد شد و پس از گذشت حدود يكسال نگارش اين فيلمنامه را اواخر سال گذشته به پايان رساندم و تحويل بنياد سينمايي فارابي دادم.

وي افزود: فيلمنامه "ام البنين" هم اكنون در مرحله توليد قرار دارد و بنياد سينمايي فارابي در صدد است پس از توافق با يك تهيه كننده بخشي از تاريخ اسلام را در اين اثر به تصوير بكشد.

شاپوري با اشاره به اينكه، در نگارش اين فيلمنامه قصد داشتم از منظري ديگر واقعه عظيم عاشورا را به تصوير بكشم، خاطرنشان ساخت: در واقع " ام‌ّ‌البنين" پس از اتمام روز عاشورا و بازگشت اسرا از شام به مدينه، هر روز به دروازه شهر مي‌رود و منتظر مي‌ماند كه عباس علمدارش بازگردد. 

سعيد شاپوري تصريح كرد: در اين فيلمنامه قصد داشتم با رو در رو قرار دادن شخصيت "رابعه" عروس ام‌ّ‌البنين و عشق و علاقه وافر وي به شوهر شهيدش (جعفر) و همچنين به تصوير درآوردن عشق و محب‍ّت " ام‌ّ‌البنين" به حضرت ابوالفضل عباس (ع)،با استفاده از تمهيدات و تكنيك سينمايي (از آخر به اول داستان آمدن)فضايي را براي مخاطب ايجاد كنم كه نسبت به آنچه كه مي‌بينيد، تامل كرده و لذت ببرد.

اين نويسنده در ادامه فيلمنامه "ام البنين" را اقتباس از يك نمايشنامه دانست و گفت: فيلمنامه "ام البنين" اقتباس از نمايشنامه اي تحت عنوان "روزهايي كه به يادت گذشت" است كه پيش از اين توسط خودم كارگرداني و به روي صحنه رفته بود.

وي افزود: طرح نگارش فيلمنامه "ام البنين" را در حالي به بنياد سينمايي فارابي ارائه دادم كه نمايشنامه "روزهايي كه به يادت گذشت" زماني كه در تئاتر شهر به روي صحنه رفت با استقبال مخاطبان و دست اندركاران اين حوزه مواجه شد، بنابراين معتقدم اين اثر مي تواند در صورت تبديل شدن به يك فيلم سينمايي قابليت جذب مخاطبان سينما را هم داشته باشد.

لازم به ذكر است، قرارداد نگارش 5 فيلمنامه  فاخر سينمايي در معاونت فرهنگي بنياد سينمايي فارابي انعقاد و كار نگارش آنها از اوايل سال گذشته آغاز شده است.

شايان ذكر است، مهندس جعفري جلوه معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مجيد رضابالا، معاون فرهنگي بنياد سينمايي فارابي  پيش از اين بر لزوم و ضرورت اقدام و توجه به نگارش فيلمنامه هاي فاخر و مبتني بر هويت اسلامي و ايراني در راستاي سينماي ملي تاکيد کرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط