یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۳
داوران كتاب سال سخت‌گيرتر از داوران كتاب فصل باشند

حسين استادولي در نشست وزير ارشاد با داوران كتاب سال با بيان اينكه ضروری است سهمي تشويقي نيز در جايزه كتاب سال به ويراستاران اختصاص يابد، گفت: لازم است داوران كتاب سال سخت‌گيرتر از كتاب فصل باشند؛ ضمن آنكه داوران بايد به پديده كتاب‌سازي نيز توجه كنند و اصالت اثر را مد نظر داشته باشند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، حسين استادولي،‌ داور بخش حديث و قرآن، شب گذشته(شنبه 30 بهمن) در هتل لاله تهران گفت: كتاب سال بايد در خور كتاب سال و از محتوا و ساختاري قوي برخوردار باشد تا بتواند فرهنگ جامعه را ارتقا دهد.
 
وي افزود: اين طور نباشد كه ما براي خالي نبودن عرصه كتاب سال را برگزار کنیم، اين جايزه بايد سبب آبرومندي فرهنگ و نظام جمهوري اسلامي باشد. 

اين پژوهشگر با بيان اينكه مولف بايد بتواند از كتاب خودش دفاع كند، ‌توضيح داد: گاهي پيش آمده كه كتابي در كتاب فصل برگزيده شده است و در كتاب سال خير. البته اين امر بديهي است، ولي گاهي بر عكس است و كتابي در كتاب فصل نمره نمي‌آورد و يكي از دلايل آن اين است كه داوران متفاوتند كه در اين باره پيشنهاد ما اين است كه يا داوران هر دو جشنواره يكي باشند و يا داوران كتاب سال سخت‌گيرتر عمل كنند.

محمد علي كوشا، داور بخش ترجمه قرآن نيز در اين مراسم گفت: ما بايد زمينه‌هاي نقد و نقد‌پذيري قرآن كريم را در جامعه، فراهم و فرهنگ نقد را نهادينه سازي كنيم. 

وي افزود: من در ميان 149 ترجمه از قرآن كريم از قرن 4 تا كنون موفق به نگارش 134 نقد‌ شده‌ام كه از آن ميان، 60 نقد نوشته و مكتوب شده اند. بعد از انقلاب حدود 78 ترجمه از قرآن ارايه شده و نسبت به پيش از انقلاب رشد چشمگيري را شاهد بوده‌ايم. 

وي اضافه كرد: اميدوارم ترجمه‌هاي ماندگار و نقد آن‌ها كه از سوي عالمان اهل تتبع خلق شده‌اند ، به جامعه عرضه و به خوبي معرفي شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها