چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶
گسترش روابط فرهنگي سپاه و ارتش در سال 90

مسوولان فرهنگي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و ارتش جمهوري اسلامي ايران در يك ديدار صميمانه اعلام کردند که روابط فرهنگي خود در زمينه‌هايي مانند فعاليت‌هاي رسانه‌اي، ادبيات، انتشارات و عرصه‌هاي اثرگذار فرهنگي و هنري را در سال آينده گسترش خواهند داد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت الاسلام سيد محمدرضا واحدي، معاون فرهنگي و روابط عمومي ارتش و سردار سرتيپ دوم پاسدار محمدعلي آسودي، مسوول معاونت فرهنگي و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، ديروز (دهم اسفند ماه 1389) با هدف ارتقاي سطح تعاملات و همكاري‌هاي فرهنگي ـ هنري، در حوزه مركزي سازمان عقيدتي ـ سياسي ارتش، ديدار و گفت و گو كردند.

سردار آسودي در اين نشست صميمانه، نقش معاونت‌هاي فرهنگي ارتش و سپاه را در ارتقاي منزلت سازماني و اجتماعي اين دو نيرو، بسيار مهم و محوري دانست و افزود: وحدت سپاه و ارتش در دوران دفاع‌مقدس و عمليات‌هاي مختلف، نتايج ارزشمندي را به همراه داشت. بنابراين طراحي و اجراي عمليات‌هاي مقابله با استكبار جهاني توسط ارتش و سپاه در دوران جنگ نرم نيز در كنار هم صورت گيرد.

وي افزود: از آن‌جايي كه اقتدار و قدرت نظام اسلامي در گرو اقتدار نيروهاي مسلح است، نوك حمله استكبار در جنگ نرم نيز به سمت نيروهاي مسلح خواهد بود. يكي از مهم‌ترين محورهاي همكاري ارتش و سپاه در جبهه جنگ نرم، آماده سازي كاركنان پايور و وظيفه هر 2 نيرو براي مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن است.

مسوول معاونت فرهنگي و تبلیغات سپاه در ادامه، خاطرنشان كرد: تبادل تجربيات معاونت‌هاي فرهنگي و روابط عمومي ارتش و سپاه به خصوص در بخش‌هاي مختلف رسانه‌اي، حوزه ادبيات، انتشارات، عرصه‌هاي اثرگذار فرهنگي و هنري، از سرفصل‌هاي مهم همكاري‌هاي فرهنگي ارتش و سپاه در سال آينده خواهند بود.

در اين نشست مشترك معاونان فرهنگي ارتش و سپاه، مقرر شد كه سپاه پاسداران از سال آينده، در مراسم و مناسبت‌هاي مربوط به ارتش جمهوري اسلامي ايران، حضور و همكاري داشته باشد. 

همچنين ارتشيان و صاحب‌نظران اين نيرو نيز در مناسبت‌هاي مربوط به سپاه، مشاركت فعال خواهند داشت.

تشكيل كارگروه‌هاي تخصصي، به تصويب رساندن راهكارهاي بررسي شده در كميسيون هاي مشترك و ايجاد همكاري هاي دوجانبه به‌ويژه در مناسبت‌هايي مانند "روز ارتش"، "روز سپاه"، "سوم خرداد"، "هفته دفاع‌مقدس"، "رزمايش‌هاي مشترك ساليانه" و همه مراسم و مناسبت‌هاي مهم، از ديگر تصميمات مصوب در نشست مشترك مسوولان فرهنگي سپاه و ارتش‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها